TOP 09 kritizuje hejtmanství kvůli dopravnímu kolapsu Brna
Brno, 3. října 2011 (MEDIAFAX) - Brněnská TOP 09 se v pondělí pustila do kritiky krajského úřadu, který podle ní svým rozhodováním zapříčinil dopravní kolaps v Brně. Zastupitel městské části Brno-Líšeň Petr Štědronský řekl, že neuváženým povolením uzavírek ztížil dopravu do centra 44 000 obyvatel Líšně a Vinohrad.
Problém je podle TOP 09 v tom, že Odbor dopravy krajského úřadu povolil zároveň uzavírku dvou dopravních tepen v Brně. "Krajský úřad Jihomoravského kraje zkouší trpělivost obyvatel městských částí Brno-Líšeň a Vinohrady. Povolením uzavírky Ostravské ulice a Svatoplukovy v téměř identickém termínu velmi ztížil dopravní dostupnost do centra města čtyřiačtyřiceti tisícům obyvatel těchto dvou městských částí," prohlásil Štědronský. "Pomineme-li Líšeňskou ulici směrem na Táborskou, jsou obě úplně nebo částečně uzavřené ulice jedinou možností, jak se dostat do centra Brna,“ dodal.
Další možností příjezdu do města je po značené objízdné trase ulicí Olomouckou, ale ta je také u ulice Cornova kvůli rekonstrukci inženýrských sítí zúžena. Zvýšenou dopravou a zúžením na křižovatce Olomoucká-Cornovova se tvoří také dlouhé kolony. "Nejen obyvatelům Líšně a Vinohrad, ale také ze Židenic a všem, kteří přijíždí do Brna z okolí, nezbývá než se obrnit trpělivostí a do poloviny října popojíždět v kolonách," poznamenal Štědronský. Krajský úřad nezpůsobil problémy jen řidičům aut, ale také dopravnímu podniku. "Spoje hromadné dopravy nabírají až hodinové zpoždění, to je příliš vysoká daň za problematická rozhodnutí," sdělil Štědronský.
Brněnská TOP 09 proto doporučila investorovi obou akcí, kterým je Ředitelství silnic a dálnic ČR, aby při budoucím plánování oprav silnic více přemýšlelo. Posledním, kdo mohl zasáhnout a opravy časově sladit, byl podle líšeňského zastupitele krajský úřad. "Bohužel se tak nestalo. Věřím, že se úředníci odboru dopravy Krajského úřadu Jihomoravského kraje z kritické situace poučí a povolení k uzavírkám silnic začnou vydávat s rozumem," doporučil Štědronský.
Brněnský krajský úřad zkritizoval zároveň i radní městské části Brno-sever Jiří Mihola (KDU-ČSL). "Překvapuje mě naprostá nekoncepčnost řešení vzniklé situace, kdy se naráz uzavře takřka půlka Brna. Sám jsem tuto situaci řešil zakoupením síťové tramvajenky. Zřejmě nezbývá, než toto řešení doporučit i ostatním spoluobčanům," prohlásil s dávkou ironie Mihola.
Veřejná i indivisuální doprava v celém Brně je v rozvratu od čtvrtka. Mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová připustila, že městské autobusy, trolejbusy ani tramvaje nejsou schopny dodržovat jízdní řády. "Prodlevy se protahují často až na 70 minut," řekla. "Tvoří se velké kolony, ve kterých uvízly i autobusy, trolejbusy a tramvaje," dodala.
Trolejbusové linky podle mluvčí odklonit nelze, autobusové linky 44, 45, 53 a 75 jezdí ze Staré osady odklonem po Bubeníčkově a Koperníkově ulici k zastávce Židenice, kasárna. Na Staré osadě se zdržují trolejbusy 25 a 26 jezdící napříč městem například do bohunické nemocnice a špatná situace v této oblasti se projevuje i na tramvajové lince č. 13, která obtížně projíždí zablokovanou křižovatkou ulic Gajdošova a Táborská.
Autobusová linka 75 nabírá zpoždění ještě před Starou osadou, především v Olomoucké ulici, kde se také tvoří kolony vozidel individuální dopravy. Důvodem je oprava vozovky v Ostravské ulici. Řidiči se podle Škrancové snaží této oblasti vyhnout právě po Olomoucké. Výpadovka na východ tak zcela zkolabovala. Policie v pondělí dokonce vyzvala řidiče, aby se nesnažili přijíždět do Brna od Slatiny, ale aby se pokusili použít silnice od Tuřan.
Téměř beznadějně ucpaná je také Křenová ulice, kde je vozovka hlavního jižního přivaděče do města zúžená o jeden jízdní pruh. Zde mají problém zejména trolejbusy linek 31 a 33, ale i tramvaje 8, 10 a 13, které ucpaným "trychtýřem" projíždějí.
Nepříznivá dopravní situace v jihomoravské metropoli přitom potrvá nejméně do 16. října. Během tohoto týdne ji navíc umocňuje zvýšený provoz související se strojírenským veletrhem. Během pondělka totiž policisté oznámili v okolí Brna na dálnicích na všech příjezdech až dvoukilometrové kolony automobilů.
|

- HUAWEI chytré hodinky: Průlom v oblasti zdraví a wellness
- Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou
- Co je to hromadný extrém? Na jakých faktorech to závisí?
Exkluzivní partner sekce

