Brněnská TOP 09 kritizuje řešení dopravního trychtýře v Pisárkách

Brno, 17. září 2012 (MEDIAFAX) - Brněnská opoziční TOP 09 má za to, že městští radní nevybrali ideální řešení pro rozšíření velmi obtížně průjezdného dvouproudého úseku městského okruhu mezi Pisáreckou křižovatkou a nově postavenými královopolskými tunely. V pondělí to řekla zastupitelka Irena Matonohová.

Radní podle TOP 09 dostatečně nevysvětlili, proč vybrali z nabízených řešení to finančně i časově náročnější, a to se zaústěním tramvajových kolejí do skály pod Wilsonovým lesem. Radní totiž mohli podle ní zvolit rovněž uvažovanou variantu s dvouúrovňovými silnicemi nad sebou, každé patro by bylo pro jiný směr.

Investici koalicí ODS a ČSSD odhlasované varianty odhadují ekonomové na tři miliardy korun. "Po zkušenosti se stavbou právě dokončených královopolských tunelů lze i zde předpokládat, že konečná cena díla bude nakonec rovněž výrazně vyšší," tvrdí Matonohová. Podle ní je proto logické, že projekt zbrzdilo ministerstvo dopravy, které jej označilo za naddimenzovaný a postrádající ekonomickou efektivitu.

"Je zarážející, že se o takto důležitých záležitostech, které se týkají všech občanů Brna a zejména jejich peněz, kterých nyní opravdu není nazbyt, nevede otevřená diskuse," uzavřela Matonohová.

Podle zastupitelky je rovněž podezřelé, že radní našli na stavbu bez větších problémů místo pro rok 2012 plánovaných dvaceti milionů hned 370 milionů korun. "Radní přitom škrtají na zastupitelstvu částky v řádech desetitisíců a bojují na schůzi za malé škrty skoro do krve," tvrdí Matonohová.

Opoziční zastupitelka zároveň uvedla na pravou míru tvrzení některých médií o tom, že o vyčlenění letošních 370 milionů korun potřebných na stavbu. rozhodlo magistrátní zastupitelstvo. "O peněžním transferu rozhodla pouze rada města Brna, složená výhradně ze zástupců velké koalice, tedy ODS a ČSSD," odmítla odpovědnost za rozhodnutí zastupitelka za TOP 09.

 

Jiří Nováček

Související články:

Komentáře  

 
0 #1 Tomáš Gottschalk 2012-09-20 09:27
Paní Matonohová, přestaňte se vyjadřovat k dopravě. Rozumíte jí jak koza petrželi (viz Vaše dřívější vyjádření k odsunu nádraží). Zdaleka nejde jen o peníze, ale taky o to, jak připravovaná stavba zapadne do území. A toto kriterium nejlépe splňuje vybraná varianta, která opět přirozeně spojuje Wilsonův les s řekou.