Michlovský

E-shopy musí nově uvádět energetické štítky u řady elektrospotřebičů

Brno, 6. ledna 2015 - Prodejce elektroniky na internetu čeká od 1. ledna 2015 nová povinnost. Zveřejňování textových informací z energetického štítku v popisu spotřebičů by měla být nově doplněna o přehledné grafické znázornění energetických štítků.

„Povinnost se týká v kategorii velkých bílých spotřebičů například chladniček, praček, myček nádobí a mimo to také vinoték, televizorů, klimatizátorů vzduchu a vysavačů,“ uvedl Juraj Krivošík, ředitel SEVEn (Střediska pro efektivní využívání energie, o.p.s.)

Od 1. ledna se také rozšíří kategorie spotřebičů, u kterých bude uvádění energetických štítků povinné. Nově se tato povinnost vztahuje i na plynové i elektrické trouby, kuchyňské odsavače vzduchu a přístroje pro ohřev vody. U nich by se měly energetické štítky nově objevit od 1. ledna jak v kamenných prodejnách, tak i na stránkách e-shopů,“ konstatoval Radek Hacaperka, generální ředitel CECED CZ (Sdružení evropských výrobců domácích spotřebičů).

Grafickou podobu energetického štítku vytváří výrobce. Prodejce nemá právo do grafického štítku od výrobce zasahovat a měnit na něm údaje. „Je správné zákazníka informovat o provozních nákladech elektrospotřebičů. Navíc se díky štítku dá rychle a jednoduše poznat kvalitní výrobek od pochybného nebo s nejasným původem,“ uvedl tiskový mluvčí společnosti Euronics Bohuslav Komín.

Se zobrazováním by podle něj provozovatelé e-shopů s elektronikou neměli mít výrazně vyšší náklady. „Připravit tyto změny stojí v řádech několika desítek tisíc korun. Je to na podobné úrovni, jako když dostáváme od výrobců fotografie produktů a různé pohledy na výrobky. Nyní dostáváme další soubor navíc s vyobrazeným energetickým štítkem, který přidáme do fotogalerie, která je součástí každého popisu výrobku,“ uzavírá Komín.

(red)


Související články:

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit