Brno chce být součástí dálkového železničního koridoru z Baltu na Jadran
Brno, 25. května 2011 (MEDIAFAX) - Město Brno má zájem stát se součástí mezinárodního vysokokapacitního železničního spojení mezi přístavy Gdyně a Gdaňsk na severu Polska a přístavy Trieste a Ravenna v severní Itálii. Ve středu to řekl brněnský primátor Roman Onderka (ČSSD).
Projektanti dálkového koridoru podle Onderky zařadili Brno mezi důležité dopravní uzly i přesto, že dálkovou železniční dopravu mezi Baltem a Jadranem nyní přepravci a speditéři ve skutečnosti vedou v Česku po trase mezi Ostravou, Přerovem, Otrokovicemi a Břeclaví.
"Brnu se trasa vyhýbá hlavně kvůli nízké propustnosti jednokolejné železniční tratě mezi jihomoravskou metropolí a Přerovem a kvůli zcela nevyhovující kapacitě a uspořádání brněnského železničního uzlu," poznamenal Onderka. Plnou integraci Brna do osy vedoucí z Baltu na Jadran podle něj umožní až připravovaná přestavba železničního uzlu s osobním nádražím v odsunuté poloze a modernizace spojnice Brno – Přerov. "Trať čeká výstavba druhé koleje, vlaky tam pak budou moci jezdit i dvousetkilometrovou rychlostí," řekl stínový ministr dopravy Onderka.
Celý projekt transevropského vysokokapacitního železničního spojení mezi polskými a italskými přístavy zaměřili jeho zastánci na udržitelný rozvoj dopravy a hospodářskou spolupráci na trase ležících regionů.
Město Brno však chce na projektu Baltsko – jaderské dopravní spolupráce (BATCo) v každém případě participovat již nyní. "Městská rada se proto rozhodla poslat podporující listiny na adresu Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje, které je v České republice zastřešujícím partnerem projektu," řekl Onderka.
|

- Jaké příslušenství byste měli používat pro svůj vůz
- Tipy pro péči o váš smartphone
- Co si musíte zabalit, než půjdete plavat
Exkluzivní partner sekce


Veletrhy, konference a semináře
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
