Cestující začnou využívat první část zmodernizované stanice v Králově Poli
Brno, 5. května 2025 – Rekonstrukce nádraží v brněnském Králově Poli postupuje rychlým tempem, Správa železnic otevře pro veřejnost zrekonstruované první a druhé nástupiště a část podchodu. Na podzim bude následovat zcela nová nádražní budova. Úplně hotovo bude příští rok v březnu.
Stavba v Brně-Králově Poli probíhá od podzimu roku 2023. Hlavní práce v kolejišti se rozběhly loni v květnu, dělníci současně začali pracovat na odvodnění, kabelových trasách a trolejovém vedení. Nejen ve stanici, ale i v navazujícím úseku do Kuřimi vybudovali nové mosty a nadjezdy.
„Druhá nejvýznamnější stanice v Brně se od mé poslední návštěvy změnila k nepoznání. Už zítra otevřeme pro veřejnost první zrekonstruovaná nástupiště. Stavba probíhá rychlým tempem, takže už na podzim začnou cestující využívat zbrusu novou nádražní budovu. Většina prací bude hotová letos v prosinci,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka, který si dnes prohlédl staveniště společně se zástupci médií.
„Posun do další fáze stavby nám nyní umožní zprovoznit první část rozšířeného podchodu, díky tomu můžeme zrušit provizorní přechod na nástupiště. Práce se přesunou do zbývající části kolejiště a na přilehlé třetí nástupiště. Souběžně bude probíhat také dílčí rekonstrukce druhé koleje mezi Královým Polem a Maloměřicemi,“ popsal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Z hlediska plynulosti provozu bude důležité zajištění dvoukolejného průjezdu stanicí. Výjimkou bude úplná výluka ve stanici, která je naplánovaná od 23. do 26. května. Během ní dojde k instalaci dálkového řízení provozu.
Naplno se pracuje na nové nádražní budově, která bude sloužit jako zázemí pro celý dopravní terminál. Aktuálně se zde montuje střecha, zasklívá fasáda včetně oken a dveří, provádí se i zateplení. Uvnitř se staví sádrokartonové příčky, instalují rozvody vzduchotechniky a dalších technických zařízení.
Zhotoviteli stavby jsou společnosti OHLA ŽS; FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby; Subterra a TRAMO RAIL. Její úplné dokončení se plánuje příští rok v březnu, předpokládané celkové náklady dosahují 3 408 532 147 Kč bez DPH.
Projekt Rekonstrukce ŽST Brno-Královo Pole je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027. Celková výše způsobilých nákladů projektu dosahuje 3 140 068 240 Kč. Míra podpory EU je 80,75 % ze způsobilých nákladů, výše dotace tak činí maximálně 2 535 605 103 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Zdroj a foto: SŽ
|

- HUAWEI chytré hodinky: Průlom v oblasti zdraví a wellness
- Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou
- Co je to hromadný extrém? Na jakých faktorech to závisí?