Hrdinou v IFE

Zelení kritizují přístup města k problému veřejné dopravy do bohunického kampusu

SZ_Martin_AdlerBrno, 18. dubna 2012 – Zelení kritizují laxní přístup vedení města k zajištění kvalitní veřejné dopravy do bohunického kampusu. Podle Martina Andera, předsedy brněnské Strany zelených, příprava výstavby nové tramvajové trati vázne, radní přitom zamítli i potřebné rozšíření nástupiště ve směru do kampusu na Mendlově náměstí. Podpora zázemí pro vědu a výzkum ve městě Brně tak podle něj zůstává jen na papíře. Informace zveřejnila brněnská Strana zelených ve středu prostřednictvím své tiskové zprávy.

Do kampusu denně dojíždí tisíce lidí, kteří zde pracují a studují, či sem cestují za zdravotnickými službami. Komfortní a rychlé spojení s centrem města pomocí veřejné dopravy však podle Zelených bohunickému kampusu chybí. Nápravu stavu přitom schválilo zastupitelstvo města již v minulém volebním období, a to změnu Územního plánu města Brna, která má umožnit novou tramvajovou trať ze zastávky Osová do terminálu v bohunickém kampusu. „Za více než rok a půl však nové vedení města nedokázalo v celé věci udělat nic víc, než připravit investiční záměr, kterým chce celou investici převést na bedra Dopravního podniku. A to navíc s tím, že z rozpočtu města na celou investiční akci nevyčlení ani korunu," upozorňuje předseda Strany zelených v Brně Martin Ander. „Vedení města se neustále ohání strategiemi, jak chce z Brna udělat centrum vědy a výzkumu, přitom není schopné jako svou prioritu zařadit do rozpočtu výstavbu tramvajové trati do největšího univerzitního areálu. Těžko tak přesvědčí studenty, profesory, ale i Brňany, že to s podporou vědy myslí skutečně vážně," říká k situaci.

Přestože uzemní plán s výstavbou trati už rok a půl počítá, práce na přípravě projektu zatím vůbec nezačaly. Projektová příprava by měla přijít podle odhadů Dopravního podniku na 58 milionů korun, celá stavba pak na 844 milionu korun. Bez finanční podpory města ji však podle Zelených Dopravní podnik nebude schopen realizovat.

Zelení ve své zprávě upozorňují i na další problémy. Váznou podle nich i mnohem levnější a jednodušší věci. Radní například nedávno odmítli záměr rozšířit nástupiště trojebusů směr kampus na Mendlově náměstí. Přitom situace zde už je neúnosná. Lidé se v dopravních špičkách mačkají na úzkém chodníku, kde není ani přístřešek proti dešti. Podnět k rozšíření nástupiště přitom dával jak Dopravní podnik, tak městská část Nový Lískovec. „Kultura cestování z Mendlova náměstí směrem do Nového Lískovce a bohunického kampusu zdaleka neodpovídá standardům moderního města, které chce být centrem vědy a výzkumu. Na celkovou rekonstrukci Mendlova náměstí město ještě dlouho nebude mít peníze, nechápu ale, proč se nemůže udělat ani jednoduchá úprava za necelých tři sta tisíc, která pomůže stovkám lidí denně ke komfortnějšímu cestován," dodává starostka MČ Nový Lískovec Jana Drápalová.

(red), foto: Martin Ander, Kryštof Turek


Související články: