Ražený tunel pro tramvaje spojí Ečerovu a Kamechy
Brno, 30. června 2020 - Možnost dojet domů bez většího zpoždění tramvají je pro obyvatele bystrckého sídliště Kamechy opět o trochu blíž. Brněnští radní vybrali nejvhodnější variantu řešení prodloužení tramvajové trati z Ečerovy. Definitivní vytyčení trasy tramvajové trati odblokuje také možnou výstavbu parkovacího domu, o kterém se v této lokalitě dlouhodobě uvažuje.
Prodloužení tramvajové trati na Kamechy řeší město už delší dobu. „Lokalita se stále rozvíjí, do budoucna počítáme s nárůstem počtu obyvatel. Už nyní jsou zde problémy s nedostatkem parkovacích míst. Sídliště proto potřebuje lepší spojení městskou hromadnou dopravou, aby obyvatelé měli více možností, jak se do svých domovů dopravit. Prodloužení tramvajové trati se jeví jako výhodné v řadě ohledů. Tramvaj je nezávislá na silniční síti, minimalizuje se riziko zpoždění oproti autobusům a ve srovnání s nimi také výrazně uleví silniční dopravě v této lokalitě,“ vysvětlila primátorka města Markéta Vaňková.
Zvolená varianta prodloužení trati z konečné zastávky Ečerova v Bystrci do sídliště Kamechy počítá s ražbou tunelu o délce 320 metrů. „Jedná se sice o nákladnou možnost, ale jednoznačně převažují výhody, jako je nejnižší hlukové zatížení, nejmenší spotřeba trakční energie nebo možnost překrytí zastávky Říčanská, což sníží hlučnost a umožní další využití prostoru nad ní. V rámci stavby vzniknou tři nové zastávky za Ečerovou: Ruda, Říčanská a Kamechy,“ řekl radní pro oblast investic David Grund.
Odhadovaná cena zvolené varianty je bezmála 2,3 miliardy korun včetně DPH. Větší část by měla pokrýt dotace. Nyní bude zpracována projektová dokumentace v jednotlivých navazujících stupních a zajištěna potřebná povolení. S realizací by se mohlo začít nejdříve v roce 2025.
|
- Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou
- Co je to hromadný extrém? Na jakých faktorech to závisí?
- Jaké příslušenství byste měli používat pro svůj vůz