Řidiči, který zavinil tragickou srážku s tramvají, hrozí až desetileté vězení
Brno, 1. prosince 2011 (MEDIAFAX) - Až desetileté vězení hrozí řidiči trolejbusu Milanu Hladkému (33), který v květnu při tragické srážce s tramvají v Brně projel křižovatkou na červenou. Muže obžaloval státní zástupce Jaroslav Mezník z obecného ohrožení z nedbalosti. Psychicky zlomený Milan Hladký stanul před soudem poprvé ve čtvrtek. "Všem, kterých se to dotklo, všem rodinám, lidem se omlouvám. Každý den se nutím žít dál. Jsem v péči psychiatra. Nemohu spát. Je mi to strašně líto. Neprožil jsem takovou věc, abych jel na červenou, nikdy. Mám vše rozostřené. Pamatuju si náraz, šalinu, pak ty děti. Nevím a chtěl bych vědět, jak se to stalo. Nedokážu to pochopit. Mám pořád strašné okno. Jet na červenou je proti mému přesvědčení. Lituji toho a budu litovat po celý život," vzlykal Hladký.
Řidič jel podle svých slov do vozovny svou poslední jízdu směny. "Nabral jsem na Úvoze malé, asi desetiminutové zpoždění. Jel jsem s ním však kontinuálně. Ještě jsem si na Pionýrské říkal, že je to dobré. Nepřijde mi, že bych spěchal. Ten semafor u křižovatky nahoře si nedokážu vybavit," dodal s tím, že ani neměl žádný důvod spěchat. "Byl jsem po dovolené, odpočatý," dodal.
Nehoda se stala 23. května v Brně-Černých Polích na křižovatce ulic Drobného, Provazníkovy a Lesnické. Tramvaj číslo 9 se srazila s trolejbusem linky 37. Náraz do tramvaje přetočil trolejbus kolem své osy, vůz skončil na chodníku zapřený o předzahrádku domu na nároží. Zadním oknem vypadl cestující, který zůstal ležet mrtvý pod projíždějícím automobilem.
Zdravotníci po nehodě ošetřili 16 zraněných lidí. V péči přivolané policejní psycholožky skončila manželka mrtvého, která také jela v trolejbuse. Řidič trolejbusu se po nehodě zhroutil a skončil na řadu měsíců v krizovém centru.
Dopravnímu podniku města Brna vznikla při nehodě půlmilionová škoda. Policejní vyšetřovatel ukončil případ návrhem na podání obžaloby řidiče trolejbusu. "Z vyšetřování vyplynulo, že řidič porušil pravidla silničního provozu a vjel do křižovatky na červenou," řekl již dříve policejní mluvčí Bohumil Malášek.
To potvrdil ve čtvrtek ve své obžalobě i státní zástupce. Konstatoval, že trolejbus vjel do křižovatky na červenou a v rychlosti 45 kilometrů v hodině narazil do tramvaje. Ta v okamžiku střetu jela rychlostí 29 kilometrů za hodinu. Při křížení trolejí je přitom maximální povolená rychlost jízdy vozidel 30 kilometrů v hodině.
První den hlavního líčení vyslýchal soudce Martin Vrbík kromě řidiče trolejbusu především svědky a poškozené cestující. Jeden ze zraněných svědků u soudu prohlásil, že zaregistroval určitou nervozitu řidiče. "Jel ostře, sportovně, agresivně - ne tak, jak běžně trolejbusy jezdívají. Řidič asi zkracoval intervaly odjezdu ze zastávek, zavíral dveře hned se signalizací. Pak jsem jen slyšel, jak pár lidí křičí, Ježíšmarjá, je červená," řekl svědek.
U soudu vypovídala i manželka mrtvého cestujícího. "Jeli jsme jedinou zastávku. Dopředu jsem se nedívala. Pak jsem ucítila strašný náraz a pak už jsme manžela neviděla," řekla. Žena, která si poranila klíční kost, dodala, že způsob jízdy trolejbusu se jí však zdál normální.
|
- Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou
- Co je to hromadný extrém? Na jakých faktorech to závisí?
- Jaké příslušenství byste měli používat pro svůj vůz