Ombudsman řešil během čtvrt roku 2017 stížností na úřady
Brno, 5. května 2011 (MEDIAFAX) - Kancelář veřejného ochránce práv v Brně se během prvních tří měsíců letošního roku zabývala 2017 podněty, které jí doručili nebo osobně přinesli lidé. Ve čtvrtek to uvedl ombudsman Pavel Varvařovský.
"Počet stížností na úřady zůstal zhruba na stejné úrovni jako loni," řekl ombudsman. Dodal, že mírně kleslo množství podání, kterými se ze zákona kancelář veřejného ochránce zabývat nemůže. "Je vidět, že se lidé už začínají v problematice orientovat," dodal Varvařovský.
Více než obvykle si podle ombudsmana lidé stěžují na úřady, které rozhodují o sociální politice. "Obraceli se na mne zejména invalidní důchodci, jejichž důchod stát snížil v návaznosti na novelu zákona zavádějící takzvanou třístupňovou invaliditu. Nespokojené jsou i rodiny s dětmi, kterým úřady odebraly sociální příplatek," řekl ombudsman. V oblasti ochrany před diskriminací pak obdržela jeho kancelář vyšší počet podnětů od rodičů, jejichž dětem neumožnily samosprávy nástup do mateřských školek.
Právníci ombudsmanova aparátu obdrželi navíc během prvního čtvrtletí 92 podání, ve kterých lidé žádali ochránit před různými formami diskriminace. "Pracovníci mé kanceláře uskutečnili dvaadvacet systematických návštěv v institucích zabývajících se dohledem nad omezováním osobní svobody," řekl ombudsman. Kancelář veřejného ochránce práv pak podle něj sledovala i průběh zadržování cizinců a jejich vyhošťování z Česka - ombudsman dostal na stůl 363 takových případů.
|
- Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou
- Co je to hromadný extrém? Na jakých faktorech to závisí?
- Jaké příslušenství byste měli používat pro svůj vůz