Brněnské kulturní centrum pořádá mezinárodní festival Divadelní svět Brno, jehož první ročník se uskuteční letos v červnu. Během devíti dnů nabídne inscenace zahraničních i domácích souborů v kamenných divadlech i pod širým nebem. Naváže na tradici úspěšných akcí Noc kejklířů a Slavnost masek, z nichž první festival zahájí a druhá ukončí. Přehlídka nabídne široký repertoár představení pro malé i velké diváky, chybět nebudou nejrůznější doprovodné akce od dílen přes filmové projekce až po koncerty.
Patronem festivalu bude Václav Havel. Mottem pilotního ročníku se stal citát z jeho hry Audience: „To jsou paradoxy, co?!“. Záštitu nad akcí přijali primátor města Brna Roman Onderka a hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek. Město i kraj podpoří festival také finančně, další prostředky byly získány z Visegrádského fondu. Logo festivalu vzešlo ze soutěže, do níž se přihlásilo přes sto padesát autorů s téměř čtyřmi sty návrhy. Dramaturgická rada z nich zvolila logo grafika Petra Hlouška symbolizující otevírající se oponu.
Patronem festivalu bude Václav Havel. Mottem pilotního ročníku se stal citát z jeho hry Audience: „To jsou paradoxy, co?!“. Záštitu nad akcí přijali primátor města Brna Roman Onderka a hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek. Město i kraj podpoří festival také finančně, další prostředky byly získány z Visegrádského fondu. Logo festivalu vzešlo ze soutěže, do níž se přihlásilo přes sto padesát autorů s téměř čtyřmi sty návrhy. Dramaturgická rada z nich zvolila logo grafika Petra Hlouška symbolizující otevírající se oponu.
Celý článek...
-
Letní shakespearovské slavnosti Brno 2023
24. ročník brněnské část festivalu na Špilberku zahájí 17.-18.7. léty prověřené VESELÉ PANIČKY WINDSORSKÉ, následovat bude 20. – 23.7. premiéra roku 2023 - komedie JAK SE VÁM LÍBÍ v režii Jakuba Nvoty.
Rada města Brna schválila vypracování studie na rekonstrukci Františkánské ulice, kterou Brňané od 18. století nazývají Římské náměstí. Studie by měla říci, jak se do budoucna dá využít prostor této spojnice mezi Masarykovou a Josefskou ulici. Bude pak podkladem k vypracování plánu rekonstrukce a východiskem pro získání dotací na opravy náměstí. Město by mělo mít tyto materiály k dispozici do půl roku.



Pokud nestihnete svatomartinské oslavy v Brně, můžete navštívit křest vín ve stejný den v Ústí nad Labem, Mostě, Teplicích, Uherském Hradišti nebo v Židlochovicích. V pátek 13. listopadu si můžete na křest vín zajet do Mikulova, 14. listopadu pak do Němčiček, Valtic, Hustopečí a Šardic.

Nové ČD Tipy z Prahy a Brna do Vídně budou v prodeji jako jednodenní zpáteční jízdenky do 2. třídy na e-shopu ČD od 2. do 8. listopadu (nebo do vyprodání kontingentu). Oba budou prodávány na víkendové dny 14. 11., 15. 11., 21. 11., 22. 11., 28. 11., 29. 11., 5. 12., 6. 12. Výlet lze využít k předvánočním nákupům nebo návštěvě četných vídeňských památek.
Stejně jako u dvou předchozích projektů vídeňského muzea Albertina mohou cestující Českých a Rakouských spolkových drah (ÖBB) získat slevu na vstupném na aktuální výstavu impresionistů. Stačí, když mají platnou mezinárodní jízdenku z Česka do Vídně (tedy i ČD Tip) a místo 9,50 zaplatí za vstup jen 7 eur.
Výsledkem vyšetření byl popis snímku a ultrazvukového vyšetření a seznámení pacientky se zprávou, kterou si mohla odnést s sebou. „Hlavním cílem celé akce bylo upozornit zdravotně postižené ženy na prevenci vyšetření prsní tkáně, kterému často není věnována náležitá pozornost,“ říká Ivor Ševčík. Rakovina prsu je přitom nejběžnější formou rakoviny, kterou je celosvětově postižen asi milion žen. Včasná diagnostika výrazně zvyšuje úspěšnost léčby a jen díky screeningu mohou být zhoubné nádory odhaleny dříve, než by se začaly projevovat.
O více než dvojnásobek na 2900 m² (z původních 1300 m²) rozšířil v Olympii svoji prodejní plochu britský řetězec Marks & Spencer. V nově otevřené prodejně zásadně rozšiřuje také nabídku zboží. K širokému výběru dámského a pánského oblečení, spodního a nočního prádla a potravin přibude dětské oblečení, dámská obuv a dekor, zejména kuchyňské potřeby. Zákazníci si tak budou moci vybrat z plného sortimentu, který britský řetězec v České republice nabízí. V současné době je v ČR 15 prodejen Marks & Spencer, z nichž dvě jsou v Brně, přičemž prodejnu v OC Campus Square řetězec otevřel 20. února 2009. Rozšíření prodejny v brněnském OC Olympia souvisí s celkovou expanzí řetězce nejen v ČR, ale na trzích střední Evropy a Pobaltí. Během několika let hodlá Marks & Spencer v daném regionu otevřít na dvacet nových prodejen.
Další novou značkou v Olympii je francouzská pánská móda Celio* a jejich vůbec první obchod v ČR. Prodávají oblečení od volnočasové módy až po business za velmi přijatelné ceny. Příběh této francouzské společnosti, která se zabývá výrobou pánské módy, je příkladem zaslouženého úspěchu – od prvního obchodu, který byl slavnostně otevřen v Paříži v roce 1985, až po přibližně 700 prodejních míst, která byla zřízena ve více než šedesáti zemích po celém světě. Marc a Laurent Grosmanovi předvídali rozvoj oděvního průmyslu a distribuce a stvořili značku Celio*, která se stala ztělesněním preciznosti, stylu a dostupnosti. V současné době tato společnost, jejíž výrobky jsou určeny pouze pro muže, zaujímá čelné postavení na trhu a více než kdy jindy usiluje o významný podíl na mezinárodních trzích za současného upevňování své pozice ve Francii.
Strana 37 z 38