Senioři objevují internet v mobilu, surfuje téměř čtvrtina z nich

Brno, 21. října 2014 - Převážná většina lidí starších 60 let svůj mobil využívá k volání, psaní krátkých textových zpráv a zjišťování času. Pomalu se však učí také zacházet s internetem. Zhruba 20 % seniorů využívá internet v mobilu a aplikace. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který pro virtuálního operátora SAZKAmobil provedla společnost NMS Market Research.

senior mobil

Všichni v průzkumu dotazovaní senioři spadají do věkové kategorie 60-75. Většina z nich disponuje jen jednou kartou SIM (86 %), přičemž celých 38 % dává přednost předplacené kartě před paušálem. Zhruba 13 % respondentů má víc než jedno číslo. Většinou proto, že přijali výhodnou nabídku operátora, snaží se optimalizovat náklady na volání nebo jednu ze SIM používají jen ke spojení s rodinou, která je u stejného operátora.

Z průzkumu vyplynulo také to, že většina seniorů mobil využívá primárně ke spojení s rodinou (87 %) a přáteli (58 %). Poměr mezi voláním/posíláním SMS a přijímáním hovorů/SMS je u majority respondentů (54 %) zhruba v rovnováze. „Jen 6 % zúčastněných v tomto ohledu deklarovalo výraznou aktivitu, naopak více jak desetina (12 %) seniorů uznala vlastní pasivitu, neboť hovory a SMS spíše jen přijímá,“ říká Jan Schmiedhammer, ředitel SAZKAmobilu a dodává: „ „Překvapilo nás i procento seniorů využívajících data. Činí tak téměř čtvrtina z nich, což je známkou rostoucí technické gramotnosti u starší populace.“

Další zajímavosti ze statistik SAZKAmobil:

  • Celých 38 % respondentů dává přednost předplacené kartě před paušálem.
  • Jen 5 % seniorů volá zpět na cizí čísla, naopak 68 % z nich tak nečiní nikdy.
  • S mobilním telefonem senioři hlavně volají (99 %) a píší SMS (77 %). Krom toho jej používají jako hodiny (57 %), fotoaparátu (45 %), budíku (42 %) a kalendáře (30 %).
  • Zhruba 21 % respondentů mobilem také posílá a přijímá zprávy MMS.

V průzkumu, který vypracovala společnost NMS Market Research, byli dotazování muži (58) i ženy (144) ve věku 60-75 let. Všichni respondenti jsou aktivními uživateli mobilního telefonu.


Související články:

Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou

Kvalita zdravotní péče a hodnota poskytovaná pacientům jsou měřeny nejen úspěchem nabízených léčebných metod, ale také pověstí v odvětví. Lema Dental Clinic zaznamenala mimořádný úspěch získáním ocenění „Nejlepší zubní klinika v Evropě“ v roce 2023. Nacházející se v srdci Istanbulu, Lema Clinic obdržela toto prestižní ocenění jako důkaz svých vysokých...

Veletrhy, konference a semináře

<<  Září 2024  >>
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
Nejbližší akce

Žádné události

prehled_vinotek_v_Brne3-FIN

Přihlášení k odběru měsíčníku Šalina v PDF