Letošní turistická sezóna v Brně byla oproti loňsku lepší

brno panoramaBrno, 15. prosince 2021 - Turistickou sezónu v Brně podruhé za sebou zasáhly restrikce spojené s pandemií nemoci covid-19. Přesto oproti loňsku v hlavní sezóně narostl počet ubytovaných hostů, počet přenocování i podíl zahraničních návštěvníků. Výrazně stoupl prodej turistických karet Brnopas.

„Z pohledu cestovního ruchu bylo kritické letošní první pololetí, kdy jsme zaznamenali výrazný propad. Počty turistů byly zhruba o polovinu nižší ve srovnání s rokem 2020 a o více jak 80 % nižší ve srovnání s rokem 2019. Ve 3. čtvrtletí se situace výrazně zlepšila – pandemie oslabila a lidé začali cestovat. V Brně se ubytovalo 186 175 lidí, kteří zde strávili 390 686 nocí. Během tří měsíců se tedy počet hostů, kteří přijeli do Brna, zvýšil ve srovnání s loňskem o 25 %, přičemž počet domácích vzrostl o 18 % a počet zahraničních návštěvníků dokonce o více jak 40 %. Těch máme oproti celé České republice vůbec velmi vysoký podíl. V Brně jich byla řádově třetina, zatímco v celé republice pětina,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Vývoj letní návštěvnosti hlavních brněnských turistických cílů je různý a koresponduje s platnými vládními nařízeními. „I když se návštěvnost některých turistických cílů ve srovnání s loňskem letos mírně snížila, např. Zoo Brno či hradu Špilberk, i tak dosáhla dobré úrovně. U většiny turistických cílů se počty návštěvníků dotahují k číslům z roku 2019, někde je dokonce převyšují. Ještě lépe se vedlo hvězdárně či lodní dopravě na přehradě. Je třeba říci, že v létě roku 2020 byl vysoký zájem o brněnské památky a jiné atraktivity způsoben vysokým podílem Brňanů mezi návštěvníky. V roce 2021 se už projevuje mírný odliv domácích směrem ven z Brna. I tak je celkový součet vstupů na top 10 cílů vyšší než v necovidovém roce 2019,“ doplnila informace uvolněná zastupitelka pro marketing a cestovní ruch Kristýna Černá.

Velký úspěch zaznamenala brněnská turistická karta Brnopas. Přestože byly část sezóny zavřené hotely, ve srovnání let 2021 a 2020 jejich prodej vzrostl trojnásobně.

„Letošní léto je na úrovni 73 % návštěvnosti ve stejném období roku 2019, což lze i tak považovat za úspěch. Cíl máme však jasný: Dosáhnout do konce roku 2025 stejné úrovně jako v roce 2019. K tomu budou napomáhat nové cílové skupiny, na které se Brno zaměří: rodiny s dětmi, cestující za zdravím v rámci takzvané lékařské turistiky a MICE klientela, tedy profesní, kongresoví, incentivní a eventoví návštěvníci,“ uvedla také zastupitelka Kristýna Černá.

Zdroj: Tiskové středisko MMB


Související články: