Město přikoupí dva Seniorbusy, od léta jich bude po Brně jezdit už šest
Brno, 10. března 2020 – 14 000 jízd, 20 000 přepravených osob a 201 000 najetých kilometrů, to je bilance roku 2019, kdy ulice Brna brázdily čtyři Seniorbusy. Čísla přitom mohla být ještě vyšší: poptávka stále převyšuje možnosti, které dopravní podnik má. Nyní přibydou do vozového parku další dvě auta.
„Seniorbus je v provozu téměř čtyři roky, takže se jedná už o zavedenou službu, která je mezi staršími lidmi čím dál oblíbenější. Ačkoliv se začínalo se dvěma automobily a postupně se další dva přidaly, stále se nedařilo uspokojit všechny zájemce. Proto jsme schválili dodatek ke stávající smlouvě s DPMB, ve kterém službu rozšiřujeme rovnou o dvě auta. I když je v Brně pokrytí MHD na nadstandardní úrovni, ne na všechna místa se senioři nebo osoby se sníženou schopností pohybu pohodlně dostanou, u Seniorbusu jim navíc řidič pomůže s nástupem a výstupem nebo s uložením zavazadel,“ vyzdvihla primátorka města Markéta Vaňková.
Na provoz služby Seniorbus má Odbor sociální péče pro letošní rok připravenou částku 7,8 milionu korun. „Služba je určená pro seniory a držitele průkazu ZTP a ZTP/P. Mohou ji využít 6x měsíčně a v drtivé většině tak činí pro cesty k lékaři, případně na nákupy, okrajově ale také například když vyrážejí za kulturou nebo za zábavou. Tomu je přizpůsobena i provozní doba, která je od 6 ráno do 22 večer,“ doplnil náměstek pro oblast sociální Robert Kerndl.
Přepravu je potřeba objednat předem, nejdříve 14 dní před jízdou, v čemž se odráží snaha minimalizovat rušení jízd na poslední chvíli. Jedna cesta vyjde uživatele na 50 Kč.
„V pracovní dny naši řidiči uskuteční asi 50 jízd denně, o víkendu zhruba polovičku. Za loňský rok jsme přijali 24 tisíc objednávek, ale zhruba 7 600 jsme museli z kapacitních důvodů odmítnout – to je asi 20 na každý den. Pořízení nových vozů proto velmi vítáme a už teď vybíráme konkrétní typy. Rádi bychom, aby nová auta měla větší kapacitu a my mohli nabídnout více tzv. spolujízd,“ uvedl ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Z aktuálních čtyř aut jedno jezdí na CNG, ostatní na naftu. Jsou vhodná i k přepravě vozíčkářů. Obsluhuje je 6 řidičů, kterým vypomáhají brigádníci.
|
- Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou
- Co je to hromadný extrém? Na jakých faktorech to závisí?
- Jaké příslušenství byste měli používat pro svůj vůz