Digitalizace na Jižní Moravě bez problémů, potvrdil průzkum
Brno, 22. července 2011 - Jižní Morava zvládla přechod na digitální televizní vysílání bez problémů, potvrdil reprezentativní průzkum Národní koordinační skupiny pro digitální vysílání v ČR (dále jen „NKS“), který proběhl v období 7. 7. – 15. 7. 2011 v územní oblasti Brno. Ve čtvrtek 30. 6. 2011 bylo totiž v této územní oblasti definitivně vypnuto zemské analogové televizní vysílání a všechny vysílače zde, až na několik dočasných výjimek, dále vysílají již pouze digitálně.
30. 6. 2011 bylo ukončeno zemské analogové televizní vysílání z vysílačů velkého výkonu Brno – Kojál, Hodonín – Babí lom, Mikulov – Děvín, Svitavy – Kamenná Horka a Žďár nad Sázavou – Harusův kopec. Z průzkumu NKS vyplývá, že o chystaném přechodu vědělo 97 % obyvatel. „Vzhledem k tomu, že dle průzkumu ze začátku dubna přijímalo zemské analogové televizní vysílání v územní oblasti Brno již pouze 31 % obyvatel a ostatních se tedy jeho vypínání netýkalo, je 97 % neuvěřitelně vysoké číslo,“ komentuje výsledek Tadeáš Novák, tiskový mluvčí projektu digitalizace televizního vysílání.
S nějakými problémy se při řešení přechodu setkalo pouze 26 % obyvatel přijímajících DVB-T signál. 74 % lidí přešlo na digitální vysílání zcela bez problémů. 78 % obyvatel řešilo vše svépomocí, 22 % využilo služeb odborné firmy.
Průzkum se zaměřil i na hodnocení samotné informační kampaně, která před vypínáním analogu v územní oblasti Brno běžela. 75 % obyvatel zhodnotilo informovanost jako dobrou, 12 % dokonce jako velmi dobrou. „Díky intenzivní informační kampani přešlo 93 % obyvatel na příjem digitálního vysílání již před termínem vypínání analogu, což je nejlepší potvrzení efektivity kampaně,“ dodává Tadeáš Novák.
Průzkum pro Národní koordinační skupinu realizovala společnost CCcentre s.r.o. týden po vypnutí zemského analogového televizního vysílání v územní oblasti Brno. Cílem průzkumu bylo zjistit, jak byli občané na digitalizaci připraveni a zda byli dostatečně informováni.
Public relations

Staň se muzejním reportérem!
Moravské zemské muzeum představuje výzvu pro děti a studenty, kteří mají chuť natočit vlastní video reportáž pro muzejní návštěvníky v daleké budoucnosti. Oč jde?
Public relations

Hledáme obchodníka pro časopis Golf
Cítíte se nedocenění, přemýšlíte o změně, máte rádi golfové prostředí a milujete komunikaci? Pak bychom pro vás měli dobrý tip! Vyzkoušejte si pozici obchodníka a zjistěte, zda by se i u vás mohl stát koníček povoláním.
|