Jihomoravské hejtmanství vyzývá Brno k úpravám územního plánu
Brno, 7. března 2011 (MEDIAFAX) - Jihomoravské hejtmanství podá ve čtvrtek tři námitky proti připravovanému územnímu konceptu města Brna. V pondělí to řekl krajský radní David Macek (KDU-ČSL) s tím, že námitky se týkají zájmů zdravotnické záchranné služby, regionální veřejné dopravy a cykloturistiky.
"Chceme postavit v blízkosti křižovatky Těžební a Olomoucké ulice krajské stanoviště záchranky v Černovicích. Při současné podobě územního plánu by to však nebylo možné," řekl Macek.
Hejtmanství bude zároveň po Brnu chtít, aby upravilo parametry uvažovaného severojižního kolejového diametru městem tak, aby se připravovaná trasa mohla napojit na síť příměstských železnic u nádraží v Brně-Řečkovicích. "Zároveň chceme, aby plánované zastávky diametru umožnily hladký přestup mnoha lidí na další typy veřejné dopravy," dodal Macek s tím, že kolem nich měly vyrůst funkční dopravní terminály.
Třetím požadavkem kraje vůči Brnu se týká dvou celoevropských páteřních cyklostezek. "Jejich územní síť by se ve městě měla podřídit nadnárodní síti," uvedl krajský radní.
Hejtmanství podle Macka zároveň připravuje na 19. dubna veřejné projednání vlastních zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje. "Uskuteční se na Výstavišti v Rotundě, kam se vejdou stovky lidí," řekl Macek s tím, že kolem územního plánu panují vždycky emotivní diskuse. "Chceme dát proto co nejvíce lidem možnost se ke konceptu vyjádřit," vysvětlil krajský radní. Dodal, že projednání krajského konceptu je mimořádně důležité i pro samotné město Brno - trasování některých tras silnic se totiž může definitivně uzavřít až po schválení krajského rozvojového plánu. "Typickým případem je varianta severního obchvatu Brna, který chce vést kraj přes Bystrc," upozornil Macek.
|
- Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou
- Co je to hromadný extrém? Na jakých faktorech to závisí?
- Jaké příslušenství byste měli používat pro svůj vůz