Do kampaně Do práce na kole v Brně se zaregistrovalo už 1000 účastníků

Brno, 22. dubna 2015 – Počet zaregistrovaných účastníků v brněnské části celostátní kampaně Do práce na kole se dnes přehoupl přes tisícovku. Registrace do kampaně, kterou v Brně pořádá Nadace Partnerství, probíhá na webu dopracenakole.net a končí 30. dubna.

do prace na kole 2015

„Už dnes jsme překonali loňský počet účastníků v brněnské kampani. Máme radost, že zájem o kampaň, potažmo o cyklistiku v Brně každý rok stoupá, což nám ukázala i nedávná Velká jarní cyklojízda, na kterou přijelo 1500 cyklistů,“ vysvětluje Martin Gillár z Nadace Partnerství.

Kampaň Do práce na kole bude probíhat celý květen v 26 českých a moravských městech včetně Brna a jejím cílem je poukázat na to, že kolo je nejen prostředkem k trávení volného času, ale ve městě i ideálním dopravním prostředkem. Do kampaně se mohou přihlásit 2–5členné týmy, jejichž hlavním úkolem pak bude absolvovat během měsíce května více jak dvě třetiny cest do práce na kole.

V Brně se do kampaně hlásí zaměstnanci firem z nejrůznějších odvětví. „Zatím největší počet účastníků, celkem 83 evidujeme z FEI Czech Republic s.r.o. a dále z Fakultní nemocnice Brno, odkud se zatím přihlásilo 60 zaměstnanců,“ říká Martin Gillár s tím, že velký zájem je patrný zejména ze strany zaměstnanců IT firem. „IBM, Moravia IT, Red Hat, Y Soft, TE Connectivity, NetSuite, AVG – jen z těchto firem se zatím přihlásilo už 200 účastníků,“ říká Gillár. 

Pořadatelé také vnímají, že i ze strany těchto velkých zaměstnavatelů je poptávka po využívání kola pro cesty do práce. „Například firmy v areálu Technologického parku se snaží snížit počet zaměstnanců, kteří jezdí do práce autem. Primárním důvodem je pro ně nedostatek parkovacích míst a samozřejmě i zdravý životní styl zaměstnanců. I proto pro ně samy firmy připravují různé vnitrofiremní soutěže a podporují třeba carpooling,“ podotýká Gillár. V rámci kampaně také právě zaměstnavatelé mohou soutěžit o titul Cyklozaměstnavatel roku 2015 v Brně.

Zatímco v roce 2014 se do klání zapojilo v celé republice 5 768 účastníků z 912 firem a institucí, letos se díky nově zapojeným městům počty nejspíš vyšplhají výrazně výš. Již nyní je v celé republice do kampaně zaregistrováno 4600 účastníků a pořadatelé očekávají, že konečný počet účastníků bude vyšší než 7000.

(red), foto: archiv Nadace Partnerství


Související články:

Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou

Kvalita zdravotní péče a hodnota poskytovaná pacientům jsou měřeny nejen úspěchem nabízených léčebných metod, ale také pověstí v odvětví. Lema Dental Clinic zaznamenala mimořádný úspěch získáním ocenění „Nejlepší zubní klinika v Evropě“ v roce 2023. Nacházející se v srdci Istanbulu, Lema Clinic obdržela toto prestižní ocenění jako důkaz svých vysokých...