Test vozu Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi

Brno, 17. prosince 2014 - V redakčním testu mi již prošlo několik vozů značky Hyundai a musím říci, že se vždy nestačím divit. Co nový model, to vskutku povedený kousek. Budu to moci říci i o novém modelu Santa Fe?

Nevzhledná krabice, nebo valící se hromadu plechu? Tak tohle se nového SUV od Hyundai určitě netýká. Design nového Santa Fe je natolik povedený, že jistě zaujme i tuzemské zákazníky. Oblíbenost tohoto automobilu dokazují vysoké příčky umístění v prodejnosti v celé Evropě, ale nepředbíhejme. Pojďme se na tento vůz podívat pěkně zblízka!

Design
Karosérie vozu třetí generace omládla a zkrásněla. Automobil je o tři centimetry delší, naopak výška se oproti předchozí generaci o čtyři centimetry snížila. Přední kapota si stále drží svoji robustnost a je o mnoho elegantnější než předchozí model. Čelní části vozu dominuje mohutná mřížka chladiče v jak jinak než chrómovém provedení. Protáhlé úzké světlomety působí moderním dojmem a stejně tak zde nechybí ani LED denní světla.

A jak se na pořádný SUV sluší, Sanfa Fe má chrómový chránič podběhu nejen u předního, ale i u zadního nárazníku.

Boční okenní silueta je zvýrazněna chrómovým lemem včetně madel dveří. Tmavěmodrá metalíza vozu opravdu sluší stejně jako 19" litá kola. Ani zádi vozu není co vytknout. Dominují jí moderní LED svítilny a dvě masívní koncovky výfuku, které jsou zakomponovány do zadního nárazníku.

hyundai santa fe 22 CRDi test vozu

Interiér
Protože se jedná o rozměrný vůz, v interiéru není o prostor nouze. První dojmy z interiéru jsou úžasné. Rozměrná palubovka, vše je pěkně sladěné a funkční – hlavní designér si rozhodně zaslouží pochvalu!

V přístrojové desce typu Supervision jsou budíky tubusového tvaru ukončené chrómovým lemem a nalézají se v přímé linii před řidičem. Uvnitř levého budíku se nachází ukazatel teploty včetně informací o režimu automatické převodovky. V pravém budíku se pak zobrazuje stav paliva. Mezi budíky je umístěn palubní počítač.

Ve střední části palubovky je umístěna dotyková obrazovka s integrovanou navigací včetně audiosystému. Velmi chytře jsou zakomponovány výdechy klimatizace, které jsou nejen účelné, ale i moc hezky vypadají. Chrómovými doplňky se v kabině rozhodně nešetřilo. V nižší poloze jsou tlačítka pro ovládání nejen navigace, ale i audiosystému či klimatizace.

Uprostřed se nachází páka automatické šestistupňové převodovky. Po stranách jsou umístěny ovladače ventilace předních sedaček, kde si můžete zapnout vyhřívání, nebo chlazení v letních měsících. Dále pak brzdový asistent, tlačítko parkovacích senzorů nebo parkovací asistent.

Sedadla vozu jsou potažena černou kůží a jsou velice pohodlná. Kromě elektronicky nastavitelných předních sedaček jsou také manuálně nastavitelné zadní sedačky pro úplný komfort cestujících. Určitě bych neměl zapomenout na prosklenou panoramatickou střechu. Na chlubení je také zavazadlový prostor o objemu 585 litrů v základní verzi a v maximální po sklopení sedadel 1 570 litrů.

hyundai santa fe 2.2 CRDi interier test vozu

Jízdní vlastnosti
Hyundai Santa Fe je velmi slušně vybaven a nechybí u něj moderní bezklíčové startování, pouze stačí mít u sebe klíč v kapse. Nejde jen o pohodlný start zmáčknutím tlačítka, ale ani při odemknutí vozu klíč nepoužíváte. Stačí pouze stisknout na madle dveří tlačítko a vůz je odemknut. Stejně tak jej i pohodlně uzamknete.

Sedadla jsou plně elektricky nastavitelná a jejich ovladače jsou umístěny na boční straně sedadla. Po startu motoru si sedadlo nastavíme dle potřeby. Sedadlo se vždy po vypnutí motoru poodsune dozadu od volantu pro pohodlné vystoupení, což považuji za velmi povedenou vychytávku.

Dieselový motor je po startu poněkud více slyšet, ale ihned po zahřátí o něm skoro vůbec nevíte. Po pořádném sešlápnutí plynového pedálu má motor krásný vyladěný zvuk.

Sportovní režim automatická převodovka nenabídla, zato si ji můžete přepnout do polohy sekvenčního řazení. Kožený vyhřívaný multifunkční čtyřramenný volant je příjemný na držení a kromě toho má řadu užitečných ovládacích tlačítek. Tlačítko pro zapínání vyhřívání volantu je umístěno v levé části pod volantem. S tímto vozem jste zkrátka připraveni jak na krutou zimu, tak i na parné léto.

Naše testovací verze byla pouze pro pět pasažérů včetně řidiče. Pokud potřebujete vůz pro více pasažérů, můžete sáhnout po verzi „Grand“, která vám nabídne třetí řadu sedadel, celkem sedm míst.

Na to, že se jedná o robustní vůz, nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Městský provoz zvládá hravě, na delší cesty se budete těšit. Setkáte-li se někde za městem nebo na horách s neupravenou cestou plnou výmolů, kopců, tak prostě neotáčíte, ale jedete dál. Příčné nerovnosti na dálnici jsou v kabině slabě slyšet. Ve městě jsem měl malou příhodu za mokré vozovky v zatáčce, kdy mi přední kolo trochu uklouzlo, ale systém si hned rychle poradil a uvedl auto ve správný směr.

A kolik nový Hyundai Santa Fe vlastně spořádá? Během testovací jízdy jsem naměřil průměrnou spotřebu nafty 8,4 l/100 km. A to na vůz takové třídy rozhodně není žádné přehnané množství paliva.

Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi

  • Převodovka: automatická 6st.
  • Obsah: 2 199 ccm
  • Výkon: 145 kW/197 k
  • Zrychlení 0–100 km/h: 10,1 s
  • Nejvyšší rychlost: 190 km
  • Cena testovaného vozu: 1 149 890 Kč s DPH

Test vozu: Karel Matoušek, Foto: Kryštof Turek, Karel Matoušek


Související články: