Téměř 80 % Čechů považuje CSR aktivity firem za důležité

Brno, 13. března 2017 - Celkem 78 % české populace vnímá společenskou odpovědnost firem (CSR) za důležitý doplněk role státu. Nejpřínosnější je dle 45 % Čechů zodpovědné chování firem v oblasti zdraví zahrnující prevenci i léčbu nemocných. 39 % lidí pak spatřuje přínos CSR v péči o životní prostředí. Vyplývá to z výzkumu Bayer Barometr 2016.

csr aktivita firmy

Stále častějším motivem firem pro zapojení do CSR aktivit je zájem o loajální zaměstnance, zlepšování výkonnosti a konkurenceschopnosti podniku.

Podle nejnovějších poznatků společnosti Bayer je CSR firmy podstatné pro mladší osoby. Ze skupiny lidí ve věku od 18 do 34 let považuje CSR za důležité 23 % respondentů. Starší občané jsou k CSR obecně skeptičtější. U lidí ve věku od 50 do 65 let je to již jen 13 %. Mezi hlavní příčiny prozatím nízké rozšířenosti konceptu CSR patří jeho teoretická neznalost. I přesto je o rozšíření konceptu CSR v rámci české populace velký zájem a postupně jej začíná uplatňovat širší okruh firem.

Podrobné výzkumy Business Leaders Fora, Byznysu pro společnost a projektů EMPRESS z let 2008–2012 potvrzují, že se již necelá polovina zaměstnanců firem setkala s konceptem CSR. Ve velkých firmách je to až 64 %, ve středních 36 % a v malých 30 %. „Mezi největší přínosy CSR patří zejména posílení firemní kultury, zlepšení celkového image podniku a vyšší spokojenost zaměstnanců i loajalita zákazníků,“ vysvětluje personální ředitelka ZKL Lada Serreli. Naopak omezující bariéry pro zavedení kvalitního CSR firmy spatřují především v přílišné byrokracii, nedostatečné podpoře ze strany státu a v těžko prokazatelných finančních přínosech.

Společenská odpovědnost firem se v České republice rychleji rozvíjí zejména v posledních deseti letech. Společensky odpovědné aktivity firmy zpočátku realizovaly formou jednorázových projektů z dílčích oblastí. Postupně pak firmy začaly integrovat společenskou odpovědnost do systému řízení firmy. Nejčastěji zařazují společensky odpovědné aktivity do oblastí, jako je například péče o zaměstnance, kteří mohou díky CSR čerpat různé benefity. Podle výzkumu Bayer Barometr 2016 vidí přínos v podpoře vzdělání až 28 % lidí ve věku od 18 do 34 let.

„Podpora vzdělávání zaměstnanců je výhodným benefitem pro obě strany. Firma získá fundovaného a loajálního odborníka a zaměstnanci se mohou dále rozvíjet ve své práci,“ dodává Lada Serreli. Mezi další oblíbené oblasti CSR aktivit patří opatření na ochranu životního prostředí a pomoc komunitám, vztahy s dodavateli a další. Každoročně je v České republice vyhlašována Národní cena ČR za CSR.


Související články:
5G

Proč je 5G budoucností smartphonů

Jsme na vrcholu nové éry bezdrátových technologií. Nová generace celulárních sítí, známá jako 5G, slibuje zásadní upgrade oproti současným 4G LTE sítím. Díky maximální rychlosti až 10 gigabitů za sekundu bude 5G výrazně rychlejší než nejrychlejší domácí širokopásmové připojení. Ale rychlost je jen jedním ze způsobů, jak 5G změní smartphony. Zde je šest výhod 5G, o kterých by měl vědět každý uživatel smartph...

Veletrhy, konference a semináře

<<  Listopad 2022  >>
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
   5  6
  7  8  910111213
14151617
2122232425
282930    
Nejbližší akce
09.12. Vánoční trhy 2022..

prehled_vinotek_v_Brne3-FIN