ZKL letos za tři čtvrtletí zvýšil obrat o 15 procent na 1,3 miliardy korun
Brno, 12. listopadu 2015 - Strojírenský koncern ZKL za první tři čtvrtletí letošního roku meziročně zvýšil obrat o 14,6 procenta na 1,278 miliardy korun. Firmě, která patří k největším evropským výrobcům ložisek, rostou především prodeje v Indii, kterými vykrývá poklesy v Rusku a Číně.
Za celý letošní rok skupina očekává tržby na úrovni 1,725 miliardy korun, což znamená mírný pokles oproti původnímu plánu. Nižší bude i provozní zisk, který souvisí s negativním kurzovým zajištěním.
Strojírenský koncern ZKL v současnosti naprostou většinu svého zboží vyváží. Pokles prodejů v jednom světovém regionu proto vyvažuje růstem v jiné oblasti. „Plnění letošního obchodního plánu je negativně ovlivněno situací v Rusku a nižším růstem ekonomiky v Číně. Zde na náš prodej ložisek negativně působí aktuální špatná situace v důlním a ocelárenském průmyslu. Naopak očekáváme růst prodeje v Indii, kde jsme byli úspěšní v několika tendrech do velkých průmyslových komplexů,“ uvedl generální ředitel společnosti Jiří Prášil.
Firma letos počítala se zhruba pětinovým růstem obratu, ten ale bude oproti předpokladům nepatrně nižší. Obrat zřejmě oproti loňsku vzroste o 14,6 procenta na konečných 1,725 miliardy korun. Brněnskému koncernu ZKL klesl v prvních třech čtvrtletích letošního roku oproti loňsku zhruba o čtvrtinu provozní zisk. Koncern vydělal 44,6 milionu korun, což je zhruba poloviční výsledek oproti plánům, které společnost na letošní rok měla.
„Neplnění provozního výsledku je ovlivněno zejména eliminací negativního kurzového zajištění v roce 2015. V konkrétním vyjádření to znamená za leden až září ztrátu 58,1 milionů korun,“ komentoval situaci Jiří Prášil. Dalším důvodem nižšího zisku je pomalejší uvedení nových technologií pro výrobu válečkových a soudečkových ložisek. „Skluz v náběhu těchto technologií je čtyři až pět měsíců a plánovaných kapacit bude dosaženo až koncem letošního roku,“ upřesnil situaci Prášil.
|
- Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou
- Co je to hromadný extrém? Na jakých faktorech to závisí?
- Jaké příslušenství byste měli používat pro svůj vůz