Brno otevřelo Kontaktní místo pro bydlení, lidé zde získají informace a rady

kontaktni misto pro bydleniBrno, 3. června 2020 – Byty startovací, družstevní, sociální, s pečovatelskou službou, krizové; byty svěřené městským částem, které si samostatně určují kritéria jejich přidělování; směny bytů; příspěvek na bydlení a další sociální dávky nebo možnosti sociální pomoci. Pomoc s orientací v problematice bydlení a obecních bytů najdou lidé od 1. června na Kontaktním místě pro bydlení.

„Brno je patrně největší město, které jednotné Kontaktní místo pro bydlení zprovoznilo; příklady dobré praxe jsme mohli čerpat například z Českých Budějovic nebo Jihlavy či z městské části Praha 7. Cílem je usnadnit lidem zorientování se v možnostech bydlení a tím jim pomoci s řešením jejich životní situace,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Kontaktní místo pro bydlení se nachází v přízemí budovy Magistrátu města Brna na Malinovského náměstí 3, přístup do něj je bezbariérový. Fungovat bude v běžných úředních hodinách, tedy v pondělí a ve středu od 8 do 17 hodin a v pátek od 8 do 12 hodin.

„Nové pracoviště je určené nejen pro lidi v bytové nouzi, ale v širším slova smyslu pro všechny zájemce o městské bydlení. Na jednom místě získají informace o možnostech napříč městskými částmi, a i když tu nebude možné žádosti o byt spravovaný městskou částí přímo podat, ušetří to několik cest na různé úřady, kam by se lidé přišli zeptat, co jako uchazeči o byt musejí vyplnit nebo doložit,“ vyzdvihl náměstek primátorky pro oblast bydlení Jiří Oliva.

Kontaktní místo pro bydlení je jedním z výstupů dotačního programu Ministerstva práce a sociálních věcí, výzvy 52. Na celý projekt, který zahrnuje vedle kontaktního místa i zabydlení 50 domácností, udržovací podporu (pomocí sociální práce) 60 domácností a co půl roku uspořádání platformy kulatých stolů na téma bydlení s pracovníky města, městských částí i neziskových organizací, získalo Brno skoro 20 milionů korun. Projekt je termínován koncem března 2022.

„V takzvané bytové kanceláři budou k dispozici jak pracovníci bytového odboru, tak sociální pracovníci. Lidé budou moci využít i služeb právníka pro poradenství nebo třeba pro zpracování jednoduchých podání,“ doplnil náměstek primátorky pro sociální oblast Robert Kerndl.


Související články: