Kvůli vedrům jezdí vlaky mezi Brnem a Přerovem pomaleji
Vyškov, 13. července 2011 (MEDIAFAX) - Vzhledem k mimořádně horkému počasí a ne příliš dobrému technickému stavu kolejí, které hrozí vybočením, začaly jezdit vlaky mezi Brnem a Přerovem mnohem pomaleji než obvykle. Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský ve středu uvedl, že dochází k výraznému snížení kapacity trati, a tudíž není možné dodržovat jízdní řád.
"Šest dálkových rychlíků mezi Brnem, Olomoucí, Šumperkem a Jeseníkem jsme nahradili autobusy," řekl Šťáhlavský. "Zpoždění na tak dlouhé cestě by bylo neúnosně velké," vysvětlil.Se zpožděním musejí ovšem počítat cestující prakticky ve všech ostatních rychlících a osobních vlacích na problematické trati mezi Rousínovem, Vyškovem na Moravě a Nezamyslicemi. "Provoz je tady kvůli nařízení Správy železniční dopravní cesty vedený pouze omezenou rychlostí, kapacita tratě se výrazně snižuje a narušila se možnost dodržovat jízdní řád," konstatoval mluvčí ČD.
Dálkové vlaky mezi Brnem, Přerovem a Bohumínem budou v úseku s omezenou rychlostí jezdit s patnácti až pětadvacetiminutovým zpožděním. "Pravidelné přípoje ve stanicích za dotčeným úsekem s omezenou rychlostí nemusejí cestující stihnout," upozornil Šťáhlavský.
Správa železniční dopravní cesty nařídila strojvedoucím jezdit v úseku z Rousínova do Nezamyslic pomaleji při vyšších teplotách, v každém případě však v době od 11.00 do 19.00. Vlaky mohou jezdit nejvýše padesátikilometrovou rychlostí, maximální povolená rychlost při nižších teplotách je přitom v problematickém úseku 90 kilometrů v hodině.
Správci železniční tratě omezili rychlost vlaků mezi Brnem a Přerovem poté, kdy v červnu u Vyškova vykolejil kvůli vybočení kolejí nákladní vlak. Následná prověrka trati odhalila, že koleje jsou ve špatném technickém stavu a že na svršku je drží zastaralé úchyty, jež dokonce v některých místech chybějí.
|
- Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou
- Co je to hromadný extrém? Na jakých faktorech to závisí?
- Jaké příslušenství byste měli používat pro svůj vůz