Tři nejdůležitější pravidla úspěšného maloobchodu
Slovní spojení „úspěšný maloobchod" zní v současné situaci v našich končinách možná jako něco, co si nespojujeme s realitou. Přesto vás ujišťujeme, že jde o skutečný pojem, který má mnoho důkazů ve formě větších, ale i menších společností. V tomto článku vám přinášíme tři rady, které patří podle úspěšných maloobchodníků k těm hlavním, které vedly k jejich úspěchu.
V první řadě nezapomínejte, že za úspěchem stojí hlavně dobrý nápad. Pokud vás nápad není jedinečný, nezoufejte. Dobrý nápad nemusí výlučně znamenat zaměření vašeho obchodu. Může to být služba navíc, přístup k zákazníkům, netradiční vybavení prodejen či svérázná komunikace. Všechno se počítá, a proto se nebojte být originální. To platí pro všechny typy podnikání od jakýchkoliv maloobchodů přes velkoobchody až po služby. Vždy totiž obchodujete s lidmi, kteří mají raději pozitivní přístup, překvapení a příjemné zacházení, což je zároveň součástí druhého kroku.
Pozitivní myšlení a pozitivní zacházení se zákazníkem se zdá být na první pohled jako klišé. Pokud je to klišé, proč se ho téměř nikdo nedrží? Vaši zákazníci jsou vašimi chlebodárci a váš vztah k nim zrcadlí i jejich nákupní chování. Snažte se budovat dobré vztahy s vlastními zákazníky, chovejte se k nim mile, přívětivě a hlavně ochotně. Zjišťujte, co se jim na vašem obchodě líbí, a naopak bez čeho by se obešli. Samozřejmě nepodřizujte celé své podnikání zákazníkům do posledního puntíku, ale myslete na to, že jste tu pro ně, a chovejte se podle toho. Tento krok vás nebude stát ani korunu, ale přesto se ho drží stále jen velmi málo podnikatelů.
Třetí radou je skupina tří prvků. Odhodlanost bojovat za své podnikání je tím prvním. Nenechte se odradit podmínkami, konkurencí ani lidmi s negativním přístupem. Držte se svých cílů a určitě se k nim začnete přibližovat, pokud budete vytrvalí, a proto je druhým prvkem právě vytrvalost. Posledním je reklama. Nemusíte se držet standardních marketingových nástrojů. Dobrou reklamou může být i vaše jedinečnost, váš přístup či cokoliv jiného, co může zaujmout. Existuje hodně mediálních kanálů, jejichž prostřednictvím se můžete představit veřejnosti levně nebo zadarmo. Udělejte to a výsledky se dostaví.
|
- HUAWEI chytré hodinky: Průlom v oblasti zdraví a wellness
- Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou
- Co je to hromadný extrém? Na jakých faktorech to závisí?