Jihomoravské firmy získaly čtyři a půl milionu korun na spolupráci s kreativci
Brno, 30. dubna 2022 - Losování v brněnském KUMSTu rozhodlo o tom, že finanční podporu 4 a půl milionu korun z programu Kreativní vouchery Brno si na spolupráci s jihomoravskými kreativci mezi sebe rozdělí 48 firem. Do finále sedmého ročníku programu, který pro město Brno pořádá inovační agentura JIC společně se svým hubem pro kreativce KUMST, se dostalo celkem 100 firem z Brna i dalších míst jižní Moravy. Držitele až stotisícových poukazů z nich vylosoval náměstek primátorky města Brna Tomáš Koláčný.
Program úspěšně funguje už od roku 2016 a od té doby podpořil včetně letošního ročníku přes 300 firem v celkové hodnotě 29,5 milionů korun. Od loňského roku se program otevřel i pro firmy z netechnologických oborů. „Letos se tak losování účastnily například firmy z odvětví výroby dřevěného nábytku, přírodní kosmetiky či lokální gastronomie,“ popisuje Barbora Netopilová, garantka programu. „Pořád platí, že je pro nás důležité, aby měl produkt nebo služba potenciál a šanci uspět i na mezinárodním trhu. Že se to firmám daří, ukazuje i vyhodnocení loňského ročníku. V něm nám dvě třetiny firem potvrdily, že po jednom roce od získání voucheru dokázaly oslovit nový segment zákazníků, z toho jednu třetinu právě těch zahraničních,“ doplňuje Netopilová.
Mezi vylosovanými firmami byla třeba dvojice tvůrců Plastic Guys. „Pracujeme s recyklovaným plastovým granulátem a vyrábíme z něj designové plastové desky, které mají využití třeba při výrobě nábytku,“ říká jeden z dvojice zakladatelů firmy Marco Aulisa. Díky voucheru teď budou mít nové webové stránky a e-shop, který jim pomůže v prodeji produktů. „Každá z desek Plastic Guys je unikátní. Přesně takový by měl být i jejich web,“ říká Jiří Fabík ze studia Epicture, které se běžně věnuje hlavně filmové produkci. I proto by právě vizuální stránka měla webu dominovat.
Jihomoravská metropole nabídla kreativní vouchery jako první v Česku v roce 2016. Inspirovala tím i další kraje. V předchozích šesti ročnících se zapojilo přes 700 malých nebo středních firem z jižní Moravy 322 z nich – včetně letošního ročníku – voucher získalo. „Teď zpětně vidíme, jak vizionářský projekt to na české poměry byl. Brno bylo prvním městem, které takový nástroj zavedlo,“ říká primátorka Brna Markéta Vaňková. „Ukázali jsme ostatním regionům a vlastně i celé veřejné správě, jaké výsledky může přinést spolupráce firem s unikátními produkty nebo službami s kreativci, kteří umí jejich produkty takzvaně prodat,“ je spokojen s výsledky programu i náměstek primátorky města Brna Tomáš Koláčný a upozorňuje na výsledky pravidelného průzkumu, podle kterého si dvě třetiny podpořených firem díky voucheru uvědomily, že právě služby kreativců jim mohou pomoci oslovit nové klienty a zvýšit tržby.
Zdroj a foto: JIC
|
- Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou
- Co je to hromadný extrém? Na jakých faktorech to závisí?
- Jaké příslušenství byste měli používat pro svůj vůz