VUT

JIC pomáhá technologickým firmám podle vzoru Švýcarů

Brno, 9. září 2014 - V zavalení běžným provozem nezbývá čas řešit dlouhodobý rozvoj firmy. Když se situace na trhu výrazněji změní nebo přijdou jiné problémy, nejsou na to majitelé často připraveni. Stejně tak nemají kapacitu plánovat, kam dál by mohli expandovat. V Brně a na jižní Moravě pak takto dříme řada firem, které mají zajímavé technologie a znalosti, ale místo aby se prosazovaly s vlastními produkty, často se spokojí s dodávkami pro zahraniční firmy, většinou z Německa. Podpořit rozvoj právě těchto firem umožňuje nový program JIC Platinn vytvořený podle úspěšného švýcarského vzoru.

S pomocí zkušených expertů z praxe pomáhá firmám překonat bariéry, které je brzdí v dalším rozvoji byznysu. Výsledky programu zaujaly i město Brno, které ho v budoucnu plánuje intenzivněji podpořit.

Co přesně firmu v rámci takového programu čeká? Především určení inovačních příležitostí a naplánování změnového projektu a jeho rozjezd. To vše ve spolupráci s koučem – zkušeným podnikatelem nebo odborníkem z praxe, kterého si sama firma z nabídky JIC vybere, tak aby přesně odpovídal jejím požadavkům a aby si i obě strany osobnostně rozuměly.

Experti JIC odhalí firmě formou koučování nový pohled na věc, ukážou skryté souvislosti a dodají názor zkušených odborníků. Poradí se strategickým řízením a obchodním rozvojem, nastavením interních procesů, hledáním technologických partnerů nebo vytipováním vhodných grantových příležitostí.

JIC Platinn vychází z úspěšného švýcarského programu Platinn, kterým již prošly stovky firem. V programu je pro úvodní analýzu společnosti využita speciální metodika smE-MPOWER.

Pro koho je Platinn určen?
Do programu mohou vstoupit technologicky orientované společnosti, které jsou starší než tři roky, mají deset a více zaměstnanců a působí v Brně či Jihomoravském kraji. Nemusí se jednat jen o sídlo, stačí zde mít i provozovnu.

Pro firmy, které jsou do programu vybrány, hradí náklady na experty v prvních 40 hodinách spolupráce JIC. V této době by měl vzniknout projekt, který pak bude firma zavádět. Pokud je podnik se spoluprací spokojený, je možné v ní dále pokračovat a experta využít i pro asistenci při zavádění projektu. Tato spolupráce je pak hrazena s 50% finanční spoluúčastí firmy.

Z jakých koučů si můžete vybrat? V současnosti je to skoro dvacítka expertů a JIC nabídku neustále rozšiřuje. Jejich profily najdete na internetových stránkách jic.cz/platinn.

Kinalisoft chce z Brna ovládnout počítačové vidění
Jednou z prvních firem, které novým programem prošly, je brněnská společnost KinaliSoft. Vyvíjí a dodává průmyslový software a v současné době se specializuje na počítačové vidění – analýzu obrazu zachyceného kamerami. Tato technologie má téměř neomezené možnosti využití, především v oblasti kontroly, automatizace a rozpoznávání. „Chtěl bych rozšířit působnost společnosti KinaliSoft v oblasti počítačového vidění. Naše podnikání chceme posílit správně cílenou marketingovou strategií,“ vymezil majitel Radek Štourač to, kde potřebuje jeho firma podporu experta JIC Platinn.

Mezi vytipovanými kouči si v Kinalisoftu padli do oka nejvíce s Antonínem Hamříkem, specialistou na strategické řízení, firemní a výrobní procesy a kontroly, obchodní strategie a podnikové informační technologie.

„Na začátku jsme zmapovali situaci ve společnosti a jednotlivé body a témata jsme pak probírali různými způsoby. Radek Štourač měl velmi dobře připravenou analýzu trhu s potenciálními zákazníky, ze které vzešlo několik desítek firem vhodných k oslovení s nabídkou společnosti KinaliSoft,“ popisuje pan Hamřík start společné práce. „Ujasnili jsme si definici produktu společnosti a prošli všechny fáze prodejního cyklu. Podrobně jsme rozebrali, jak oslovit neznámého klienta, připravit vhodnou nabídku, jaké strategie využít k získání nového zákazníka a jak si jej udržet,“ dodává Hamřík.

Jak majitel Kinalisoftu na konci spolupráce přínos kouče hodnotí? „Díky programu Platinn jsem udělal velký pokrok v oblasti marketingových strategií. Dozvěděl jsem se, jaké přístupy je možné použít, jak připravit konkrétní nabídku, co je důležité a co je třeba vylepšit. Prošli jsme všechno krok za krokem a velmi jsem ocenil možnost dostat se k novým potenciálním zákazníkům. Není jednoduché oslovit velké firmy a díky panu Hamříkovi jsem tuto možnost získal,“ shrnuje Radek Štourač.

Program, spuštěný na jaře, absolvovala kromě Kinalisoftu ještě trojice dalších společností. Zhruba desítka jich pracuje s koučem v Platinnu nyní.

JIC ve spolupráci s Kanceláří strategie města MMB


Související články:

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit