VUT

Žluté autobusy za 10 let přepravily přes 34 milionů cestujících

Brno, 7. ledna 2014 - Před deseti lety, 5. ledna 2004, vyjel na lince Praha – Brno  první žlutý autobus Student Agency. Za deset let provozu se autobusy Student Agency staly největším dálkovým dopravcem na pravidelných linkách v České republice. Od roku 2004 přepravily více než 34 milionů cestujících a ujely přibližně 182,7 milionů kilometrů. Ve srovnání s délkou obvodu rovníku to představuje stejnou vzdálenost, jako by autobusy Student Agency objely více než 4,5 tisíckrát zeměkouli.

Autobusy Student Agency nyní jezdí do 14 zemí Evropy a v České republice spojují Prahu a Brno s 26 městy. Síť jejich spojů se každoročně rozšiřuje a dopravce pravidelně vyhlašuje veřejnou anketu o tom, kam by žluté autobusy měly v budoucnu jezdit. V roce 2013 tak rozšířily počet svých destinací například o Jindřichův Hradec, Pelhřimov, Telč či Tábor; stejně tak byly právě na základě výsledků této ankety otevřeny nové přímé linky Praha – Chomutov – Most či Zlín – Brno. V současnosti firma vlastní 150 autobusů. Nejpočetnějším typem je španělský Irizar PB na podvozku Scania nebo Volvo, většinu ve výbavě Fun & Relax. Druhým nejpočetnějším typem je Beulas Aura.

Žluté busy změnily trh zcela novým typem služeb

Autobusy Student Agency přinesly na trh české autobusové doprav služby do té doby nevídané. Kromě nabídky časopisů a denního tisku zdarma lze napříkald během jízdy sledovat film nebo poslouchat hudbu. Během cesty je cestujícím k dispozici stevard či stevardka a v ceně jízdného je zahrnuta káva či jiné teplé nápoje. Studené nápoje a drobné občerstvení lze v autobuse zakoupit. Stejný koncept palubních služeb, který do značné míry stojí za úspěchem autobusů Student Agency u zákazníků, pak skupina Student Agency použila například také u vlaků IC RegioJet.

Pro cestující vydává Student Agency vlastní palubní časopis - Žlutý. Jako první v ČR nabídla Student Agency ve svých autobusech také bezplatný přístup k internetu či možnost sledování televizních programů.

Další novinkou byl vlastní online rezervační systém, který dnes slouží pro nákup jak autobusových tak vlakových jízdenek a doplňkových služeb. Též zavedla nové typy placení jízdenek a rezervace míst, například otevřené nebo kreditové jízdenky, po jejichž předplacení lze konkrétní spoj rezervovat přes web nebo po SMS.

Za rok 2013 nárůst počtu cestujících o téměř 11 %

Počty cestujících v autobusech Student Agency neustále rostou. Za rok 2013 společnost očekává více než 5,6 milionů cestujících přepravených na pravidelných linkách, což představuje odhadovaný meziroční nárůst o 10,9 % (jedná se zatím o prvotní odhad počtu cestujících v loňském roce). Z toho přibližně 84 % cestujících cestuje na vnitrostátních linkách a 16 % pak v mezinárodní dopravě.

V roce 2012 autobusy Student Agency přepravily pět milionů cestujících, což je meziroční nárůst o půl milionu, tedy o devět procent. Za rok 2013 se pak očekává další nárůst cestujících – a to až o více než 10 %.

(red), foto: Student Agency


Související články:

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit