Internetové prodeje odpovídají obratu 46 obchodních center
28. ledna 2013 - Internetoví prodejci dosáhli v roce 2012 stejného obratu jako 46 průměrných „kamenných“ obchodních center nebo nákupních parků. Obrat na internetu činil v roce 2012 43 miliard korun. Vyplývá to z analýzy, kterou zpracovala poradenská společnost Cushman & Wakefield. Vycházela z vlastního šetření, z údajů Asociace pro elektronickou komerci a z dat Českého statistického úřadu.
Z dat dále vyplývá, že se mezi lety 2001- 2012 stavělo v průměru 8 maloobchodních projektů (obchodních center nebo nákupních parků) ročně. K nim přibývaly každý rok průměrně čtyři „virtuální obchodní domy“ (výpočet jednoho virtuálního domu vychází z porovnání obratu internetových prodejů s obratem průměrného nákupního centra).
V České republice dnes existuje 128 „kamenných“ maloobchodních projektů s velikostí nad 10 tisíc metrů čtverečních. Průměrná velikost „kamenného“ maloobchodního projektu je okolo 24 tisíc metrů čtverečních.
„Obchodní centra a internetové prodejny patří k moderním prodejním kanálům, které na českém trhu v uplynulých deseti letech rychle expandovaly. Uvedené srovnání je orientační a slouží spíše pro představu, jak veliký je segment internetového obchodu,“ říká Michal Soták, vedoucí výzkumu trhu v Cushman & Wakefield Česká republika a Slovensko.
„Jedna návštěva na internetu generuje podle dat největšího prodejního portálu zhruba 3,5 euro obratu. Jeden návštěvník „kamenného“ obchodního centra utratí v průměru asi 7 euro. Přitom návštěvnost nejúspěšnějšího českého internetového portálu je zhruba pět krát vyšší než průměrná návštěvnost největších nákupních center v Praze,“ vysvětluje Soták.
Oba kanály nabízejí velmi odlišný sortiment zboží a služeb a tudíž si nejsou přímými konkurenty. Na internetu se prodává snadno srovnatelné zboží, které má standardizované parametry, je trvanlivé a snadno doručitelné. Obchodní centra nabízejí zboží, které si chce zákazník vyzkoušet. Navíc „prodávají“ zážitek z nakupování a způsob trávení volného času.
„Obrat internetových prodejů se za deset let zvětšil čtyřicetkrát. To je dáno jednak rychlým rozšířením internetu do domácností a také komfortem, který prodej přes internet přináší. Přesto neočekáváme, že by internet dokázal v příštích letech dohnat klasické kamenné obchody v jejich významu,“ dodává Soták.
|

- Průvodce kasinovými hrami v Brně: Od rulety po video automaty
- Dámské chytré hodinky: Stylové výběry
- HUAWEI chytré hodinky: Průlom v oblasti zdraví a wellness

Průvodce kasinovými hrami v Brně: Od rulety po video automaty
Brno je městem známým pro zajímavé památky, skvělé restaurace, divadla a univerzity. Mimo jiné je ale také místem, kde si můžete legálně a bezpečně vyzkoušet různé kasinové hry. V neustále kvetoucí moravské metropoli naleznete širokou nabídku her od klasické rulety až po moderní automaty jak pro pravidelné návštěvníky, tak pro příležitostné hráče. V...
Exkluzivní partner sekce


Veletrhy, konference a semináře
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |


