Internetové prodeje odpovídají obratu 46 obchodních center

28. ledna 2013 - Internetoví prodejci dosáhli v roce 2012 stejného obratu jako 46 průměrných „kamenných“ obchodních center nebo nákupních parků. Obrat na internetu činil v roce 2012 43 miliard korun. Vyplývá to z analýzy, kterou zpracovala poradenská společnost Cushman & Wakefield. Vycházela z vlastního šetření, z údajů Asociace pro elektronickou komerci a z dat Českého statistického úřadu.

Penize-bankovky-a-mince

Z dat dále vyplývá, že se mezi lety 2001- 2012 stavělo v průměru 8 maloobchodních projektů (obchodních center nebo nákupních parků) ročně. K nim přibývaly každý rok průměrně čtyři „virtuální obchodní domy“ (výpočet jednoho virtuálního domu vychází z porovnání obratu internetových prodejů s obratem průměrného nákupního centra).

V České republice dnes existuje 128 „kamenných“ maloobchodních projektů s velikostí nad 10 tisíc metrů čtverečních. Průměrná velikost „kamenného“ maloobchodního projektu je okolo 24 tisíc metrů čtverečních.

„Obchodní centra a internetové prodejny patří k moderním prodejním kanálům, které na českém trhu v uplynulých deseti letech rychle expandovaly. Uvedené srovnání je orientační a slouží spíše pro představu, jak veliký je segment internetového obchodu,“ říká Michal Soták, vedoucí výzkumu trhu v Cushman & Wakefield Česká republika a Slovensko.

„Jedna návštěva na internetu generuje podle dat největšího prodejního portálu zhruba 3,5 euro obratu. Jeden návštěvník „kamenného“ obchodního centra utratí v průměru asi 7 euro. Přitom návštěvnost nejúspěšnějšího českého internetového portálu je zhruba pět krát vyšší než průměrná návštěvnost největších nákupních center v Praze,“ vysvětluje Soták.

Oba kanály nabízejí velmi odlišný sortiment zboží a služeb a tudíž si nejsou přímými konkurenty. Na internetu se prodává snadno srovnatelné zboží, které má standardizované parametry, je trvanlivé a snadno doručitelné. Obchodní centra nabízejí zboží, které si chce zákazník vyzkoušet. Navíc „prodávají“ zážitek z nakupování a způsob trávení volného času.  

„Obrat internetových prodejů se za deset let zvětšil čtyřicetkrát. To je dáno jednak rychlým rozšířením internetu do domácností a také komfortem, který prodej přes internet přináší. Přesto neočekáváme, že by internet dokázal v příštích letech dohnat klasické kamenné obchody v jejich významu,“ dodává Soták. 


Související články:
5G

Proč je 5G budoucností smartphonů

Jsme na vrcholu nové éry bezdrátových technologií. Nová generace celulárních sítí, známá jako 5G, slibuje zásadní upgrade oproti současným 4G LTE sítím. Díky maximální rychlosti až 10 gigabitů za sekundu bude 5G výrazně rychlejší než nejrychlejší domácí širokopásmové připojení. Ale rychlost je jen jedním ze způsobů, jak 5G změní smartphony. Zde je šest výhod 5G, o kterých by měl vědět každý uživatel smartph...

Veletrhy, konference a semináře

<<  Prosinec 2022  >>
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
     1  2  3  4
  5  6  7  8
19202122232425
262728293031 
Nejbližší akce
09.12. Vánoční trhy 2022..

prehled_vinotek_v_Brne3-FIN