Portál dovolena.cz v roce 2012 dosáhl obratu ve výši téměř jedné miliardy
Brno, 3. ledna 2013 - Portál dovolena.cz, člen skupiny Student Agency, vykázal za rok 2012 dvojciferný růst - a to v úrovni 16 procent a dosáhl obratu zhruba jedné miliardy korun. V případě zájezdů od českých cestovních kanceláří činil tento nárůst dokonce více než 35 % a také prodeje zájezdů od německých kanceláří si podržely přibližně stejně vysokou popularitu jako v předchozím roce.
„Web dovolena.cz hodnotí rok 2012 jako velmi úspěšný. V období, kdy například charterové letecké společnosti hlásily pokles, dovolena.cz opět pokračovala v nárůstu obratů,“ zhodnotila Eva Sedlmajerová, obchodní ředitelka portálu.
Největší obraty se realizovaly především na prodeji produktů českých cestovních kanceláří. Prodej zájezdů německých kanceláří u dovolena.cz díky vyšším cenám stagnoval. Nárůst obratů u českých CK oproti roku 2011, byl zhruba 35 procent, prodeje německých CK se držely na úrovni roku 2011. „Předpokládaný obrat za 2012 je zhruba 950 milionů korun. V uplynulém roce evidujeme 70 tisíc odbavených klientů, což je nárůst o 13 procent oproti roku 2011,“ vypočítala Sedlmajerová.
Klienti portálu dovolena.cz nejčastěji vybírali destinace v Řecku, Turecku, Španělsku, Egyptě, Tunisku a Bulharsku. „Nejoblíbenější destinací je tradičně Chorvatsko, a to především díky ceně, ale také dojezdové vzdálenosti autem. Stále tedy platí, že dovolená v Chorvatsku patří k nejlevnějším dovoleným u moře. Druhé místo patří z podobných důvodů Itálii,“ uvedla Eva Sedlmajerová.
Dovolena.cz v minulém roce neevidovala žádné dramatické změny, co se přesunu klientů týče. Největší nárůst turistů ale zaznamenalo egyptské letovisko Marsa Alam. „Tam jsme zaznamenali nárůst přes 40 procent. Je to ale především díky zrušeným letům cestovních kanceláří na Sinajský poloostrov,“ podotkla obchodní ředitelka. „Je to výsledek především přesunu klientů do cílových letovisek, hlavně do Hurghady a Marsa Alam. Důvodem je, že po varování ministerstva zahraničních věcí, stáhla většina cestovních kanceláří letoviska na Sinajském poloostrově z nabídky,“ dodala s tím, že ve srovnání s minulým obdobím (červenec a srpen) zaznamenala dovolena.cz nárůst přes 6 procent i u destinací v Řecku. Bez zajímavosti nezůstalo ani africké Tunisko, které se po roce stalo opět jedním z hlavních tahounů leteckých zájezdů.
Můžeme říci, že i last minute zájezdů byl letos dostatek. Zajímavostí je změna v nákupním chování klienta v letním období. Leckteří totiž vyčkávali s nákupem téměř na den před odletem. Například do sedmi dnů od nákupu odjelo na dovolenou zhruba o 11% více klientů než v roce 2011. „Pokud budeme za last minute považovat všechny zájezdy s odjezdem do 30 dní od objednání, prodali jsme touto formou zhruba 85% zájezdů,“ zmínila Eva Sedlmajerová.
Výrazně úspěšné jsou na portálu dovolena.cz i zájezdy do exotických zemí. „Exotika se prodává výrazně lépe. Za poslední kvartál máme nárůst u prodeje exotiky více než 17 procent,“ potvrdila Sedlmajerová. Nejčastěji klienti míří do Dominikánské republiky, Spojených arabských emirátů, na Kubu a Thajska. Velmi dobře se prodávaly také Kapverdy, kam létala charterová doprava i v létě.
Na portálu dovolena.cz je možné srovnat ceny od českých a zahraničních cestovních kanceláří. Nákupem přes internetové prodejce mohou zákazníci ušetřit přitom až 20 %, a to díky okamžité možnosti porovnávat mezi statisíci nabídek na jednom místě.
|
- Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou
- Co je to hromadný extrém? Na jakých faktorech to závisí?
- Jaké příslušenství byste měli používat pro svůj vůz