3DConnexion

Linka Starobrna vyrobila již 33 milionů plastových lahví s pivem

Brno, 25. května 2011 (MEDIAFAX) - Linka pivovaru Starobrno na maxilahve slaví první narozeniny, stočila už 500 tisíc hektolitrů piva do 33 milionů maxilahví ze speciálního plastu. Pivovar o tom informoval ve středu.

Skupina Heineken, do které Sarobrno patří, uvedla maxilahve na trh jako první před dvěma lety na jaře. Zpočátku se prodávala piva dvou značek, jedenáctistupňový Zlatopramen a desetistupňové Starobrno Tradiční.

Výsledky na trhu podle firmy předčily očekávání. Heineken se proto rozhodl investovat 100 milionů korun do nové linky, která maxilahve vyfukuje, plní i balí. „Linka se nachází v bývalé stáčírně skleněných lahví, která dosloužila. Protože nebyly potřeba větší stavební úpravy, instalace linky postupovala rychle. Trvala zhruba dva měsíce,“ uvedl manažer a vrchní sládek pivovaru Starobrno Tomáš Pluháček. „Byli jsme na trhu první, kdo nabídl spotřebiteli výhody piva ve speciálním plastu. Náš starobrněnský pivovar byl také první v České republice, v němž byla linka tohoto druhu instalována,“ dodal.

Na začátku si spotřebitel mohl koupit dvě značky z portfolia Heinekenu, v současné době je nabídka širší. V maloobchodní síti jsou tak k dostání piva ze všech pivovarů skupiny. Březňák se prodává v balení dva a 1,5 litru, vedle Starobrna Tradičního si spotřebitelé žádají 1,5litrovou maxilahev Starobrno Medium. Sportovcům, motoristům a vůbec všem, kteří nechtějí nebo nemohou pít alkohol, je určena 1,5 litru nealkoholické pivo Fríí. Novinkou je i 1,5 litru krušovické Dvanáctky. Nejoblíbenější značkou však nadále zůstává jedenáctistupňový Zlatopramen.

Zájem spotřebitelů o maxilahve potvrzuje i nepřetržitý provoz linky, nonstop pracuje od března letošního roku. Přibylo tudíž i zaměstnanců, kteří ji obsluhují, od zimy se střídají celkem čtyři směny.

Heineken je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. V roce 2003 se součástí skupiny Heineken Česká republika stal pivovar Starobrno a v roce 2007 se působnost skupiny rozrostla také o Královský pivovar Krušovice. Do firmy Královský pivovar Krušovice v roce 2009 Starobrno fúzovalo. V polovině roku 2008 skupina úspěšně dokončila i akvizici společnosti Drinks Union. V současné době je Heineken Česká republika třetím nejsilnějším hráčem na domácím trhu s pivem, v exportu se řadí mezi přední vývozce piva.

Libor Popela

Související články:

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit