LEXUS CT200h JAK?

Brno, 31. srpna - Dnes bychom vám rádi představili nový plně hybridní model značky Lexus, nesoucí označení CT200h. Dne 1. 4. 2011 byla tato novinka poprvé oficiálně představena v ČR veřejnosti. Stalo se tak v prostorách autosalónu Lexus Brno na adrese Maříkova 48, Brno. Společnost C&K a. s., která tento salón vlastní, byla dokonce prvním oficiálním dealerem značky Toyota v ČR a má nejdelší tradici s prodejcem vozů této luxusní japonské značky v ČR.

lexus-01

Model CT200h je prvním pětidveřovým kompaktním vozem Lexus s plně hybridním pohonem, zároveň se jedná o jediný plně hybridní automobil v kategorii prémiových kompaktních vozů. CT200h, představující novou vstupní bránu ke značce Lexus, poprvé přináší mladší generaci zákazníků jedinečné spojení kvality, kultivovanosti a špičkových technologií, které je pro značku Lexus charakteristické. Zákazníci se navíc mohou těšit na rekordně nízké provozní i celkové náklady vlastnictví, které vycházejí z jedinečné kombinace mimořádně nízké spotřeby paliva, nízkých nákladů na servis, údržbu a opravy, a konečně i vysokou zůstatkovou hodnotu vozu při dalším prodeji. Pojďme se tedy na CT200h podívat podrobněji:

DESIGN

Jednoduše řečeno – elegance a dynamika. Návrháři spojili kultivovaný šarm se sportovním lookem v designové filozofii L-finesse. Maska chladiče je vysunuta před světlomety, hluboký přední nárazník a ostře tvarovaný přední spoiler akcentují široký rozchod kol, který vozu zaručí stabilitu při vysokých rychlostech. Při pohledu z boku vás zaujme velmi charakteristická silueta vozu – šikmé čelní sklo, dlouhá a hladká linie střechy, zajímavé tvarování zadních bočních oken. Aerodynamika jde ruku v ruce s čistými liniemi vozu – díky nízkému odporu se snižuje spotřeba paliva. Také interiérové prvky si zaslouží naši pozornost. Multifunkční osmipalcový LCD displej je umístěn v horní zóně přístrojové desky a v ideální vzdálenosti od řidiče. Ten tak velmi přirozeně odezírá zobrazované informace.

lexus-02

HIGH TECHNOLOGY

Ve spodní zóně desky najdeme samotné ovládání: unikátně tvarovanou řadicí páku, různé ovladače i systém ovládání „Remote Touch". Princip fungování „Remote Touch" připomíná počítačovou myš, můžete velmi snadno a rychle pohybovat kurzorem a volit mezi různými ikonami na obrazovce. Jednoduše tak ovládáte například špičkový audiosystém Mark Levinson, dvouzónovou klimatizaci, navigaci, telefon a další systémy CT 200h.

POHON

Značka Lexus má s plně hybridním pohonem více než desetileté zkušenosti. Pohon Lexus Hybrid Drive byl navržen na základě nejpřísnějších standardů ekologických parametrů, vibrací a hluku. Nový Lexus CT 200h je první model, který v nižší střední třídě vozů představuje již druhou generaci této hybridní technologie. Hybridní pohon Lexusu CT 200h umožňuje jízdu samostatně v režimu spalovacího motoru nebo elektromotoru, nebo i jako spojení obou. Technologie LHD umí hospodařit s energiemi, a nejen to. Neskutečně tichý provoz, hladká akcelerace, jízdní výkony, a především nízká spotřeba, to vše činí z tohoto vozu opravdu výjimečnou záležitost.

KONSTRUKCE

Nový Lexus chce být jedinečný ve všech ohledech, proto spojuje dynamičnost se stabilitou, pohodlnou jízdu s výbornou ovladatelností. Aktivní tlumení bočních sil pohlcuje a minimalizuje vibrace karosérie, u vozů této třídy je využití takto vyspělé technologie velmi neobvyklé. Výztuhy kapoty, zádě i nárazníků jsou vyrobeny z hliníku (CT 200h je tak nejlehčím Lexusem v historii) a tímto vzniklá úspora váhy karosérie tak hraje výraznou kladnou roli v akceleraci a agilitě. Optimální poloha za volantem je dána nízkou výškou posedu, lepší boční oporou a podporou páteře v bederní oblasti.

lexus-03

BEZPEČNOST

Příkladným ukazatelem toho, jak Lexus CT 200h vnímá bezpečnost, je počet airbagů. V základní verzi tohoto vozu jich najdeme celkem osm, včetně kolenních pro oba pasažéry vpředu, což je, nejen v tomto segmentu, ojedinělé. Velmi tuhý skelet karosérie má vynikající schopnost pohlcovat energii při nárazu. S využitím nejmodernější technologie přednárazového bezpečnostního systému (PCS), poprvé použitého v tomto segmentu, umí nový Lexus vyhodnotit případný střet, upozornit řidiče, přitáhnout bezpečnostními pásy tělo pevně k sedadlu, aktivovat brzdový asistent (BAS) zvyšující účinek brzdové soustavy a v případě, že ani pak nezačne řidič brzdit, aktivuje systém nouzového brzdění, kdy vůz sám začne intenzívně zpomalovat, aby co nejvíce eliminoval škody vzniklé nárazem, a především minimalizoval možná zranění. Adaptivní tempomat (ACC), který je součástí PCS a využívá s ním společně radar umístěný za skleněným logem značky na přídi vozu, automaticky udržuje zvolený odstup od vozidla jedoucího před ním. Vůz sám zpomalí, a jakmile se cesta uvolní, CT 200h se opět rozjede na původní přednastavenou rychlost.

ČÍSLA NA ZÁVĚR

Zážehový motor o objemu 1,8 l a elektromotor mají celkový výkon 136 koní. Z nuly na sto zrychlí za 10,3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h. Zdá se vám to málo? Pak tedy vězte, že spotřeba tohoto vozu nepřesahuje 4 l/100 km, a to ani ve městě. Parametry emisí CO2 jsou nejnižší ve své třídě – pouhých 87 g/km. Pokud smýšlíte aspoň trochu ekologicky, pak vnímáte správně, že „něco za něco" dává u Lexusu CT 200h opravdu smysl. Můžete jezdit v krásném voze, užít si komfortní jízdu, a přitom být stále ohleduplní k životnímu prostředí.

Přijeďte si vůz otestovat do autosalónu Lexus Brno na adrese Maříkova 48, Brno.
www.lexus-brno.cz

Vyšlo v Brno Business & Style

Související články:
5G

Proč je 5G budoucností smartphonů

Jsme na vrcholu nové éry bezdrátových technologií. Nová generace celulárních sítí, známá jako 5G, slibuje zásadní upgrade oproti současným 4G LTE sítím. Díky maximální rychlosti až 10 gigabitů za sekundu bude 5G výrazně rychlejší než nejrychlejší domácí širokopásmové připojení. Ale rychlost je jen jedním ze způsobů, jak 5G změní smartphony. Zde je šest výhod 5G, o kterých by měl vědět každý uživatel smartph...