Na veletrzích cestovního ruchu si dovolenou vybere každý

Brno, 13. ledna 2011 - Na brněnském výstavišti zahájí ve čtvrtek 13. ledna veletrhy cestovního ruchu Go a Regiontour. Očekává se, že na výstaviště by během čtyř veletržních dní mohlo dorazit až 30 tisíc návštěvníků. Nejvíce vystavujících firem na brněnské výstaviště přijede už tradičně ze Slovenska, silné zastoupení bude mít i Rakousko, Německo a Polsko. Z exotických zemí se návštěvníci mohou těšit na prezentace Dominikánské republiky, Brazílie nebo Bali.

dovca

 

V pořadí 20. ročník veletrhu Regiontour provede zájemce po turistických zajímavostech České republiky a Slovenska. Návštěvníci budou moci v pavilonu P okusit atmosféru jednotlivých regionů s jejich typickým folklórem, kuchyní či řemeslnou tradicí. "K účasti se hlásí všechny kraje a největší turistické regiony České republiky, opět nechybí ani vystavovatelé ze Slovenska. K nováčkům ročníku patří mikroregion Kuřimska, Kúpele Dudince, Muzeum Boskovicka nebo rekreační centrum Sepetná," vyjmenovala mluvčí veletrhů Markéta Kamenická. Rozsáhlý bude i stánek Asociace hotelů a restaurací, kde se uskuteční gastronomický doprovodný program Ochutnej Českou republiku! Sérii kulinářských přehlídek zahájí šéfkuchař Jiří Král, následovat budou další šéfové kuchyní tuzemských hotelů a restauračních zařízení.

Veletržní akce chce letos prezentovat i církevní pamětihodnosti, které se mohou stát turistickým lákadlem. Hostem bude pražský arcibiskup Dominik Duka, který se setká se zástupci asociace krajů. Na veletrhu se uskuteční i křest společného projektu čtyř moravských krajů, a to publikace Morava a Slezsko - cykloprůvodce. Ta navazuje na předcházející společné materiály: mapový soubor Na kole celou Moravou a Slezskem, materiál Morava a Slezsko – přijďte a poznejte více, turistického průvodce Po nejkrásnějších místech Moravy a Slezska, gastroprůvodce Morava a Slezsko – region plný chutí a zážitků a konečně i loňský materiál Morava a Slezsko – průvodce pěšího turisty.

Za inspirací ke vzdálenějším cestám se návštěvníci budou moci vydat do sousedního pavilonu F, kde proběhne veletrh Go. K novinkám bude patřit pódiový program Ochutnej svou dovolenou, než ji koupíš!, interaktivní dětský koutek CK dětský svět a také rozšířená nabídka vystavovatelů. Z tradičních vystavovatelů veletrhu nebudou chybět cestovní kanceláře Firo Tour, Blue Style, Shenko´s, CK Pressburg, mezi nováčky je například Hoška Tour.

Poprvé se představí Brazílie. V roce 2009 se do této země vypravilo přibližně sedm tisíc českých turistů, ale před pár lety jich bylo ještě více a jejich zájem chce Velvyslanectví Brazilské federativní republiky znovu povzbudit prezentací právě na veletrhu Go. "Půjde o vůbec první oficiální účast Brazílie na veletrhu cestovního ruchu v České republice a stánek bude koncipován jako pozvánka na nejkrásnější a nejvyhledávanější místa země," pozvala Kamenická. Předpokládá se účast nejen brazilského institutu pro rozvoj cestovního ruchu Embratur, ale také touroperátotů, jejichž cílem bude navázat kontakty s českými cestovními kancelářemi.

Novinkou doprovodného programu se stane fotografická výstava v pavilonu F nazvaná Doteky cest. Půjde o retrospektivní ohlédnutí fotografující cestovatelky Hany Růžičkové za její devítiletou tvorbou. Výstava návštěvníky zavede do exotických zemí jako Peru, Thajsko, Maroko, Srí Lanka, Maledivy či Kuba. Celkem 18 fotografií, vždy po dvou z každého roku, je zpracováno tak, jak je autorka ve své době prezentovala, a doplněno popisy. Na výstavu navážou fotografie z fotoexpedic Institutu digitální fotografie. Další, už tradiční součástí veletrhu, bude výstava fotografií cestovatele Jiřího Kolbaby.

Tradiční tandem veletrhů cestovního ruchu Go a Regiontour se na brněnském výstavišti uskuteční od 13. do 16. ledna 2011. Z toho první dva dny jsou vyhrazeny odborníkům.

V roce 2010 na veletrzích Go a Regiontour vystavovalo celkem 1105 firem z 21 zemí světa, expozice obsadily plochu přes 10 tisíc metrů čtverečních. Na akcích se prezentovaly všechny regiony ČR a cestovní kanceláře a agentury nabídly zájezdy do více než 110 zahraničních destinací. V prvních dvou dnech přijížděli na veletrhy zejména odborníci a počet registrovaných odborných návštěvníků překročil 18 tisíc. Za celou dobu trvání akcí si na výstaviště našlo cestu 33 595 návštěvníků ze 14 zemí.

Libor Popela

Související články:

Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou

Kvalita zdravotní péče a hodnota poskytovaná pacientům jsou měřeny nejen úspěchem nabízených léčebných metod, ale také pověstí v odvětví. Lema Dental Clinic zaznamenala mimořádný úspěch získáním ocenění „Nejlepší zubní klinika v Evropě“ v roce 2023. Nacházející se v srdci Istanbulu, Lema Clinic obdržela toto prestižní ocenění jako důkaz svých vysokých...