SAKO Brno bude součástí Národního centra vodíkové mobility

Brno, 12. dubna 2022 - V těchto dnech vzniká velký projekt pro výzkum vodíkové mobility. Již nyní je do něho zapojeno 16 výzkumných organizací a strategických podniků napříč obory. Národní centrum vodíkové mobility bude mimo jiné podporovat výzkum, vývoj a inovace vodíkových technologií či přispívat k vytváření dopravní infrastruktury vodíkové mobility.

hydrogen mobility

Kromě SAKO Brno patří mezi zakládající členy Národního centra čtyři univerzity (brněnské VÚT, pražské ČVUT, Vysoká škola báňská a Západočeská univerzita), mezinárodní petrochemické korporace jako Orlen a Air Products, výrobce užitkových vozů ZEBRA, strojírny ADAST, energetičtí experti z EGÚ Brno a další společnosti.

„Dostali jsme nabídku stát se zakládajícími členy tohoto projektu, který je podporován a spolufinancován Evropskou unií. Vzhledem k tomu, že SAKO Brno bude letos testovat alternativní možnosti mobility svého vozového parku, považujeme zapojení do Národního centra vodíkové mobility za přínosné. Kromě dotačního projektu podpoříme naše aktivity částkou v hodnotě nejméně šest milionů korun,“ uvedl Filip Leder, předseda představenstva svozové a odpadové společnosti SAKO Brno.

Projekt bude probíhat po dobu šesti let. V jeho rámci vznikne deset výzkumných týmů pro výzkum využití vodíku v mobilitě. „Předpokládáme, že SAKO Brno se aktivně zapojí zejména do tematického okruhu, který bude zkoumat metodické postupy komplexního ostrovního řešení vodíkové dopravní infrastruktury a budování vodíkové infrastruktury pro mobilitu,“ dodal Filip Leder.

Aktivity SAKO Brno v oblasti výzkumu vodíkové mobility zapadají do souboru energetických a ekologických projektů „Green future #2030“, které mají za cíl, aby Brno bylo nejpozději do konce roku 2030 CO2 neutrální, energeticky soběstačné a nezávislé na fosilních zdrojích energie. Green future počítá s efektivním využitím solární energie i vodíku v distribuční soustavě města a úplným přechodem městské dopravy na palivo z obnovitelných zdrojů.

„Chceme, aby vodíkový elektrolyzér vyráběl vodík pomocí elektřiny ze střech městské solární elektrárny a poháněl městskou automobilovou dopravu, která se do deseti let stane bezemisní, elektrická či vodíková,“ oznámil již dříve Petr Hladík, 1. náměstek primátorky města Brna.

Zdroj: SAKO Brno


Související články:
5G

Proč je 5G budoucností smartphonů

Jsme na vrcholu nové éry bezdrátových technologií. Nová generace celulárních sítí, známá jako 5G, slibuje zásadní upgrade oproti současným 4G LTE sítím. Díky maximální rychlosti až 10 gigabitů za sekundu bude 5G výrazně rychlejší než nejrychlejší domácí širokopásmové připojení. Ale rychlost je jen jedním ze způsobů, jak 5G změní smartphony. Zde je šest výhod 5G, o kterých by měl vědět každý uživatel smartph...

Veletrhy, konference a semináře

<<  Prosinec 2022  >>
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
     1  2  3  4
  5  6  7  8
19202122232425
262728293031 
Nejbližší akce
09.12. Vánoční trhy 2022..

prehled_vinotek_v_Brne3-FIN