V JICu startuje prázdninová škola podnikání pro studenty
Brno, 10. července 2019 – Sestavit byznys plán pro vlastní nápad, stát se na několik dní podnikatelem, přesvědčit fiktivní investory i postavit psí boudu na kolečkách – to vše si vyzkouší studenti na Prázdninové škole podnikání, která dnes startuje v brněnském JIC. Během pěti dnů jim prostřednictvím školení, workshopů i her pomohou lektoři připravit se na budoucí podnikatelskou kariéru.
„Mladí lidé mají skvělé nápady. Problém je v tom, že je často nenapadne, že by z nápadu mohli vytvořit fungující produkt a vybudovat na něm vlastní firmu,“ říká Vojtěch Krmíček, který se v JIC dlouhodobě věnuje právě rozvíjení podnikavosti u mladých lidí, a dodává: „A pokud je to přeci jen napadne, tak neví, jak a kde přesně začít. A od toho jsme tu my, abychom jim pomohli najít cestu.“
Prázdninovou školou podnikání projde 24 studentů, kteří se během jednoho týdne naučí, jak lépe poznat svého zákazníka, pochopit jeho očekávání a obavy, zjistit jaké hodnoty jsou pro jeho život důležité. Lektoři jim také představí, co vše je potřeba udělat pro analýzu trhu, kterou si studenti sami vyzkouší i v terénu. Čekají na ně i netradiční úkoly. „Chceme, aby si studenti vyzkoušeli realizaci projektu v praxi, otestovali své schopnosti práce v týmu, rozdělili si role a naučili se nakládat se svými zdroji. Proto budou mít za úkol postavit v týmech psí boudu na kolečkách nebo vyrobit prototyp produktu z LEGA,“ popisuje Krmíček. Studenti se seznámí i se skutečnými podnikateli, kteří jim převypráví své podnikatelské úspěchy i karamboly. „Právě úspěšné podnikatelské příběhy jsou tím, co mladé lidi nejvíce inspiruje a motivuje,“ doplňuje Vojtěch Krmíček.
Podobné projekty pomáhají dostat téma podnikavosti do škol k učitelům i jejich žákům. V zahraničí je podpora podnikavosti běžnou součástí výuky, u nás se zatím na systémovější řešení čeká. Přitom právě mladí lidé patří podle loňské analýzy společnosti CRIF k nejrychleji rostoucí skupině v oblasti podnikání. Například jen v Jihomoravském kraji se podíl mladých lidí do třiceti let mezi začínajícími podnikateli zvýšil mezi roky 2010 a 2017 z původních 15 % na 47 %. Jejich chuť podnikat také ilustruje fakt, že jsou jedinou věkovou skupinou napříč celou republikou, která v této statistice roste. „Jedním z úkolů JIC je mladým podnikatelům pomoci se zorientovat ve světě byznysu, využít jejich energii a rozvíjet talent,“ uzavírá Vojtěch Krmíček z JIC.
Public relations

Webové stránky na míru od profesionálů z agentury ImperialMedia
Webové stránky jsou alfou i omegou pro úspěšné podnikání. ImperialMedia nabízí originální řešení webových stránek pro Vaši firmu. Tvoří web na míru podle přání každého klienta. Zajistí funkční a uživatelsky přívětivé webové stránky, kam se budou zákazníci znovu a rádi vracet. Proto neztrácejte čas a neváhejte si domluvit schůzku a vše probrat osobně.
|

Exkluzivní partner sekce


Veletrhy, konference a semináře
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Aktuální soutěže
