Atraktivní nabídka Muzea města Brna přilákala v sezóně 2024 opět více návštěvníků
Brno, 17. října 2024 – Muzeum města Brna završilo sezónu 2024 s dalším nárůstem zájmu návštěvníků o své objekty, a to díky rozšířené kulturní nabídce a množství netradičních aktivit. Mezi největší úspěchy patří navýšení návštěvnosti na Špilberku i premiérová sezóna Arnoldovy vily. Letošní sezóna ukazuje, že Muzeum města Brna nadále posouvá své hranice a přitahuje stále širší spektrum publika.
„Naše programy jsou atraktivní po celý rok – od letních akcí až po vánoční programy, které už nyní chystáme. Jako otevřená instituce se snažíme přicházet s čerstvými nápady, které odpovídají současným trendům i poptávce veřejnosti. Díky tomu se Muzeum města Brna stává moderním místem, kde si každý najde něco, co ho nadchne,“ uvedl ředitel Muzea města Brna Zbyněk Šolc.
Hrad Špilberk: atraktivní prohlídky a pestrý kulturní program
Hrad Špilberk zažil opět silnou sezónu s celkovým počtem 111 269 návštěvníků, což je úspěšný nárůst oproti loňským 105 727. Milým překvapením byla návštěvnost okruhu Muzeum, který přilákal o 25 % více lidí než v předchozím roce. Prohlídkový okruh Vodojemy na Špilberku zaznamenal navýšení návštěvnosti dokonce o 65 %. Edukačních programů se zúčastnilo o 300 dětí více. Netradiční prohlídky jako „Vodojemy při svíčkách“, „Noc v kasematech“ či „Večerní Příběh hradu s degustací vína“ nalákaly 529 nadšenců. Výstava Na Brněnské vlně přilákala 7 195 návštěvníků, což potvrzuje, že dočasné tematické výstavy jsou pro publikum velmi atraktivní. Kulturní akce na Špilberku se letos těšily také velkému zájmu.
Na letní scéně a velkém nádvoří se konalo přes 130 akcí – koncertů, divadel, letních kin, gastro festivalů jako byl Prima FRESH festival nebo festival Perlení, včetně tradičních Letních shakespearovských slavností, hudebnímu festivalu Filharmonie Brno, představení Národního divadla Brno a dalších oblíbených kulturních akcí. Zvětšil se také počet velkých koncertů jako koncert Ewy Farne nebo skupiny Queenie a přibylo také hudebních produkcí na západní kurtině.
Arnoldova vila: premiérová sezóna plná úspěchů
Arnoldova vila během své první sezóny přilákala 11 500 návštěvníků. Areál, včetně zahrady a nově otevřené kavárny Cecilie Café, zaznamenal celkem 32 530 návštěvníků, což podtrhuje popularitu této kulturní novinky. Vila se stala dějištěm brněnských festivalů, jako Brno Art Week, Meeting Brno, ŠTETL či Muzejní noc a další. V září byla také zahájena činnost Centra dialogu významným aktem pokládáním 23 Kamenů zmizelých na památku rodin Hože, Tugendhat a Löw-Beer. V Centru dialogu se návštěvníci mohou těšit na přednášky a diskuse zaměřené na aktuální společenská témata s historickými souvislostmi, které podporují kritické myšlení a vzájemné porozumění v bezpečném prostoru pro dialog.
Vila Tugendhat a další spolupráce muzea
Vila Tugendhat letos přilákala o 1 300 návštěvníků více na 3. prohlídkový okruhu Vila zvenku. Tradiční prohlídky vily byly doplněny o možnost virtuální prohlídky. Vila Tugendhat byla také součástí nejrůznějších festivalů, které posílily její postavení na kulturní scéně.
Spolupráce Muzea města Brna se ukázala úspěšnou i v dalších projektech, jako např. s vilou Engelsmann, která přilákala 271 návštěvníků, nebo s NPÚ a DPMB, kdy přes 927 návštěvníků využilo VIA Brno – trojvstupenku na hrad Špilberk, hrad Veveří a plavbu lodí. BrnoPass, realizovaný ve spolupráci s TIC Brno, přivedl na Špilberk 3 124 návštěvníků a produkt „5 vil“ nalákal dalších 144 návštěvníků. Muzeum letos pořádalo také letní příměstské tábory pro děti na hradě Špilberku a poprvé také letní školy jak v Arnoldově vile, tak ve vile Tugendhat, což se setkalo s velmi pozitivním ohlasem.
Foto: Ingimage
|
- Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou
- Co je to hromadný extrém? Na jakých faktorech to závisí?
- Jaké příslušenství byste měli používat pro svůj vůz