Suzuki SX4 1,6 VVT 4×4 - není na co čekat

Brno, 2. června 2014 - O prodlouženém velikonočním víkendu jsem měl tu čest otestovat legendu mezi malými vozy SUV, kterou je bezesporu Suzuki SX4. Kdo tenhle vůz nezná, není automobilový fanoušek.

Tento test nebyl prováděn za účelem přestavení novinky, ale dá se říct rozlučky a jako stručné shrnutí, popřípadě oživení, co vše od vozu můžete očekávat. Ti z vás, kteří zvažujete jeho nákup, máte nejvyšší čas si jej pořídit. Prodej tohoto modelu totiž končí na konci letošního roku.

To jsem před samotným testem nevěděl a docela jsem litoval, že bude ukončena výroba a vznikne nový nástupce, který nebude mít s tímto vozem nic společného. Při předávání vozu jsem se ptal, kdy měl vůz poslední feacelift, a bylo mi řečeno, že kolem roku 2010. A od té doby prošel omlazením ještě několikrát. Vůbec jsem tedy netušil, proč mám testovat vůz, který není horkou novinkou, a teprve při vrácení jsem zjistil, jak se věci mají.

suzuki sx4 exterier 02

Design

O tomto vozu už toho bylo napsáno opravdu hodně, tak nemá cenu se pitvat v detailech. Tajit, že má tento model jednovaječné dvojče Fiat Sedici, také určitě nemá smysl. Koukal jsem, že se také stále prodává, ale má menší prodej než SX4. Většinu vývoje zajistilo Suzuki, a tím tedy nemá s Fiatem skoro nic společného až na dieselový motor 2,0 DDiS.

Suzuki SX4 není žádný obr, ale menší crossover. Aby také ne, když je postaven na upravené podvozkové platformě Swift. Karosérie je nadčasová, a proto vozu sluší ještě i dnes. Modely Suzuki mají svůj nezaměnitelný design. I bez jakéhokoliv označení poznáte, že se jedná o crossover, který je určen i do mírného terénu, a to nejen zvýšeným podvozkem, ale také podle hliníkových chráničů předního i zadního nárazníku. Na karosérii nenajdete žádnou ostrou hranu, vše je zaoblené a líbivé.

Vůz byl unášen velkými 16" litými koly, která jsou standardem pro tento model a menší se asi ani nedodávají. Nechybí ani moderní směrová světla umístěná v elektrických sklopitelných zrcátkách a potěší i střešní ližiny.

suzuki sx4 exterier zadek 02

Interiér

Kabina vozu je velmi jednoduchá a přehledná, a proto si ji spousta nadšenců, kteří zrovna neholdují nepřehledné palubovce, zamilovala. Nemoderní palubovka zase nemohu napsat, protože vůz na testy měl maximální možnou výbavu, a proto ani nechyběla LCD obrazovka, se kterou se ovládalo nejen audio, ale také navigace, která byla součástí výbavy. Pod tímto panelem byla umístěna automatická klimatizace. Středová část palubovky je ohraničena masívním chrómovým lemem. Klasické budíky jsou dobře čitelné a nechybí ani ukazatel teploty motoru a stavu paliva.

Ve střední části se nachází palubní počítač, který vám také poskytne potřebné parametry, venkovní teplotu či okamžitou a průměrnou spotřebu. Tříramenný multifunkční volant nejen že padne skvěle do ruky, ale je i výškově nastavitelný. Kabina vozu je v přední části dostatečně prostorná, ale vzadu je to o něco horší. Pro vyšší osoby není dost místa nad hlavou a navíc ani sedadlo neumožňuje pohodlný převoz tří dospělých osob.

suzuki interier 1
suzuki sx4 interier zadni sedadla
Co se zavazadlového prostoru týká, ten má objem 270 litrů, což není zrovna moc. Pokud potřebujete na dovolenou k moři nebo na hory, bez střešního boxu se neobejdete. Ovšem pro běžnou potřebu je prostor dostačující. Pokud sklopíte sedadla, která se skládají velice jednoduše, získáte krásnou rovinu a prostor o objemu až 1 045 litrů.

Jízdní vlastnosti

Na testy jsem dostal benzínovou jedna šestku, která měla bezklíčové startování. Stačí mít u sebe dálkové ovládání a odemknutí provedete stiskem na tlačítko u madla dveří. Start motoru je sice bezklíčový, ale provedeme jej pootočením plastového klíče, který je natrvalo v zapalování.

suzuki sx4 exterier kufr 01
Dá se na to zvyknout a je to pohodlné, hlavně když se nemusíte klíčkem trefovat do zapalování.

Během jízdy se vůz pohodlně ovládá, vše je na dostupném místě a dobře viditelné.

Suzuki SX4 1,6 VVT 4×4

  • Převodovka: manuální pětistupňová
  • Obsah: 1 586 ccm
    Výkon: 88 kW
    Zrychlení: 0–100 km/h: 11,5 s
    Nejvyšší rychlost: 175 km/h
    Cena testovaného vozu: 404 900 Kč s DPH

Tento testovací vůz byl opravdu slušně vybaven. Nechybí zde třeba multifunkční volant, vyhřívání sedadel, přepínač pohonu 4×4, automatická klimatizace, elektrické stahování oken či elektricky nastavitelná zpětná zrcáka včetně sklápění. Motor s benzínovou jedna šestkou o výkonu 88 kW byl zpočátku docela nepružný a lenivý, ale po ujetí pár kilometrů po dálnici se mi jej podařilo trochu rozjet. Asi se motor při předváděcích jízdách moc nevytáčí, pořádně jej neprojedou, a pak nemá velký tah. Vůz neměl za dva roky jízdy ani moc najeto, tachometr ukazoval něco přes 7 000 kilometrů. Automobil je na běžnou jízdu po komunikacích i v terénu naprosto dostačující.

Vůz hravě zvládá delší cestování po dálnici, ani drobné výtluky mu nedělají problém a po městě se s ním také budete pohybovat skvěle.

Vůz byl vybaven také pohonem 4×4, tak jsem jej musel vyzkoušet na travnatém svahu, jiný povrch jsem neměl dispozici. Při vyjíždění kopce s náhonem předních kol se začala kola prokluzovat a nic. Zapnul jsem automatické 4×4, a ejhle! V mžiku se vyšplhal až na vršek, paráda, nemám co dodat. Během testu jsem naměřil průměrnou spotřebu 7,2 l/100 km.

Test vozu a foto: Karel Matoušek
Vůz na test zapůjčila společnost CanoCar

Vyšlo v Brno Business & Style

Související články:

Komentáře 

 
+1 #1 Milan 2014-06-25 09:48
Opravdu jsou spodní chrániče nárazníků z hliníku? Já je mám plastové.