Češi biopotravinám moc neholdují: nevěří jim a jsou pro ně drahé
26. března 2013 (MEDIAFAX) - Biopotraviny si kupují pravidelně pouhá čtyři procenta dospělých Čechů, občas si je zakoupí 37 procent, 17 procent je naopak nikdy nevyzkoušelo a ani vyzkoušet nechce. Více než třetina populace (38 procent) s biopotravinami sice nějakou zkušenost má, ale již je nekupuje.A co je od koupě odrazuje? Jednak cena (62 procent) a nedůvěra v ně (téměř 47 procent), vyplývá to z průzkumu společnosti KPMG Česká republika.
"Náš průzkum překvapivě ukázal, že většímu rozšíření biopotravin mezi českými spotřebiteli nebrání jen jejich vysoká cena, ale také nedůvěra v jejich kvalitu. Češi jednoduše nevěří, že biopotraviny jsou o poznání kvalitnější než ostatní, běžně dostupné potraviny," konstatuje Karel Růžička ze společnosti.
Biopotraviny více kupují ženy
Občas nebo pravidelně kupuje "bio" 43 procent žen a 37 procent mužů. Vůbec nejméně nakupují potraviny v biokvalitě na Ústecku a Královéhradecku a na Vysočině. Naopak nejvíce v Jihomoravském, Plzeňském kraji a v Praze.
Kvalita a chuť patří k nejčastějším důvodům nákupu biopotraviny pro 38 procent respondentů. Téměř třetina dotázaných je přesvědčená, že biopotraviny jsou zdravější (31 procent) a neobsahují chemické látky a konzervanty (20 procent). Pro více než 11 procent respondentů je pak u nákupu biopotravin rozhodující, že výrobky jsou převážně z České republiky, tedy jasného původu.
Průzkum se uskutečnil ve dnech 22. až 28. února na 1 000 respondentech. Dotazovaní byli ti, kteří rozhodují o nákupech potravin pro domácnost. Ve vzorku bylo 70procentní zastoupení žen a 30 procent mužů.
|

- HUAWEI chytré hodinky: Průlom v oblasti zdraví a wellness
- Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou
- Co je to hromadný extrém? Na jakých faktorech to závisí?
Exkluzivní partner sekce


Veletrhy, konference a semináře
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |