Influencer Marketing - Co To Znamená?

Influencer marketing je v poslední době velmi módní slovo v médiích, nejen v sociálních médiích. Kdo jsou tito legendární influenceři a proč byste je měli zahrnout do svých marketingových plánů?

Influencer - kdo to je?

Influencer je osoba, která má skutečný vliv na rozhodování jiných lidí (včetně nákupních rozhodnutí, což je pro podnikatele často nejzajímavější). Čím větší skupina je tím ovlivněna, tím větší je síla ovlivňovatele a tím cennější je pro značky. Právě tato síla vlivu je klíčovým determinantem ovlivňujících osob - pokud se netěší důvěře skupiny příjemců, jejich význam jako ovlivňujících osob, např. bloggerů, výrazně klesá. Samotná zobrazení stránky jsou v tomto případě pouze okrajovým faktorem.

Je každá celebrita ovlivňovatelem?

Taková kuriozita - vůbec ne všichni. Celebrita může být ovlivňovatelem, ale nemusí. Obvykle se jedná o lidi rozpoznatelné masami lidí, ale ne vždy se to promítá do síly vlivu. Když to shrneme - každá celebrita je rozpoznatelná a uznávaná jako známá osoba, ale ne každá celebrita je natolik vlivná, aby mohla ovlivnit své publikum. I když jich je mnoho. Přestože jsou tedy značky, zejména z důvodů souvisejících s image, stále ochotné využít spolupráci se známými osobnostmi, je stále méně ziskové, pokud jde o výdaje na zisky z kampaně. Zpravidla platí, že čím větší je dosah, tím větší je částka za spolupráci, i když to nemá skutečný dopad na obchodní výsledek.


CasinoChan login: bonus kódy zdarma jako uvítací balíček do hry


Jak vybrat influencera pro kampaň?

Pokud začínáte marketingovou spolupráci s influencerem poprvé, může to být časově velmi náročný proces. Za prvé, klíčem je přemýšlet o tom, čeho chcete dosáhnout a co propagovat. Další blogger bude vhodný pro inzerci chytrých domácností a jiný prokáže, že podporuje uvedení nového produktu pro děti. Je zcela přirozené, že v prvním případě hledáme vhodného influencera v technologickém průmyslu a ve druhé možnosti se díváme příznivěji na rodičovské blogy a vlogy.

Náklady na influencer marketing

Jakmile vybereme příslušnou skupinu influencerů, nastává okamžik kontroly jejich cen. Čím více je influencer ovlivňovatelem, tím je dražší. Ceny se pohybují od několika stovek zlotých do milionů zlotých u největších bloggerů, skutečných hegemonů. Někteří budou souhlasit s výměnnou spoluprací, pro jiné bude přijatelná pouze docela férová výplata. Důležitým aspektem je také finanční kapacita společnosti hledající influencera - mnoho blogerů již na webu zveřejňuje ceník, jiné však vyžadují individuální kontakt. Po stanovení rozpočtu na spolupráci musíte často omezit své sny a přirozenou volbu.

S kým influencer spolupracoval?

Už před prvním kontaktem stojí za to prověřit stávající spolupráci influencerů. Je pošetilé vybrat někoho, kdo již pracoval s konkurenční značkou. Také se vždy nevyplatí vzít si někoho, kdo už má za sebou mnoho reklamních smluv - tito influenceři mají často omezený vliv a jsou považováni za reklamní bannery. Historie předchozích kampaní je také příležitostí ověřit kreativitu daného vloggera - jak dříve propagoval produkty a služby různých společností. Čím lépe to udělal, tím větší byla šance, že by i v našem případě navrhl něco kreativního.

Jak spolupracovat s influencerem?

Influencer je často ztotožňován s ambasadorem značky, takže stojí za zvážení v tomto případě dlouhodobá spolupráce. Zvláště pokud se to napoprvé ukázalo jako úspěšné a služba / produkt je škálovatelný a lze jej znovu prodat stejné skupině příjemců. Pak se influencer v podstatě stane tváří značky a je s ní jasně spojený. Zde je také aspekt výběru člověka, aby nebyl příliš kontroverzní a identifikoval hodnoty značky se svým image.

Při rozhodování o spolupráci s bloggerem nebo vloggerem byste neměli jeho kreativitu nijak zabít. Vzhledem k tomu, že jsme provedli hloubkový výzkum, víme, co očekávat a jaké nápady zatím daný influencer implementoval. Nechte ho ukázat svou vynalézavost a nápady v souladu s tím, co dosud na blogu dělal. Čím méně vidíte, že daný film je propagací suchého produktu plánovanou značkou, tím větší je šance na jeho úspěch. Influencer, i když navazuje placenou spolupráci, by si měl zachovat charakter svého blogu a jednat v souladu s jeho hodnotami.

Jak měřit marketingové výsledky influencera?

Před spoluprací stojí za to předpokládat konkrétní ukazatele, kterých chcete dosáhnout. Bez ohledu na to, zda jde o provoz na webových stránkách nebo nakonec o prodej produktu, stojí za to pečlivě sledovat výsledky, abyste zjistili míru ziskovosti spolupráce. Jelikož nemáme žádná očekávání a konkrétní minimální cíle, je těžké dopředu říci, co nám spolupráce dala a co dělat, aby se zlepšily její efekty, zatímco stále probíhá.

Je důležité vědět, co chcete měřit a používat své vlastní nástroje, než se zcela spoléhat na data poskytovaná ovlivňovateli. Ovlivňovatel si může vybrat statistiky, které chce zobrazit - toto je naše brožura, abychom věděli, jaké statistiky chceme vidět a co ve skutečnosti znamenají. Například dosah a dojmy jsou dvě různá hlediska. Jednusekundová zhlédnutí videí mají zanedbatelný význam - klíčové je, kdo video sledoval až do úplného konce. A to jsou všechny nuance.

Vyplatí se provozovat influencer marketing?

Samozřejmě. Pokud jsou správně sladěni se značkou a její hodnotou a jejich cílová skupina se shoduje se skupinou příjemců dané společnosti, pak je taková spolupráce založená na kreativním konceptu odsouzena k úspěchu. Proč toho nevyužít a nezavést do svých aktivit influencer marketing?

Novým trendem v oblasti spolupráce v rámci influencer marketingu je využívání mikro influencerů. O tom, zda stojí za to s nimi pracovat, si můžete přečíst v dalším článku!