Jak navrhnout efektivní leták pro turistické město?
Chcete vytvořit leták, který turistům, ať už k vám přijíždějí z vedlejšího okresu, nebo až z druhého konce světa, představí vaši obec či město v tom nejlepším světle? Pak byste rozhodně neměli opomenout hned několik důležitých proměnných, které mohou mít velký vliv na popularitu, a tím pádem také efektivitu vašeho letáku. Podívejte se s námi na to, jak by takový ideální propagační turistický leták pro vaše město měl vypadat, aby obsahoval všechny potřebné informace, ale zároveň čtenáře neodrazoval svou délkou a obsáhlostí.
Kvalitní zpracování zajistí patřičnou atraktivitu
Chcete dosáhnout toho, aby váš leták byl pro turisty atraktivním počinem už na první pohled, a brali si jej nikoliv automaticky, aby si ho strčili do batohu a nikdy neotevřeli, ale protože je jednoduše zaujme? Pak je potřeba se soustředit nikoliv pouze na obsah, ale také na zpracování. Kvalita papíru, ostrost a sytost barev, precizní ořez a povrchová úprava zajistí, že letáky budou v očích výletníků atraktivní ještě před tím, než je otevřou. Profesionální tiskárny vám přinášejí nespočet nástrojů, díky kterým máte možnost doladit váš turistický prospekt k dokonalosti přesně podle svých představ.
Zvolte si kvalitní papír o hmotnosti od 90 g/m2 výš. Mezi ty vůbec nejkvalitnější druhy papíru vhodné pro tisknutí letáků, patří ty s gramáží okolo 350 g/m2. Dopředu si také rozvrhněte, jaký formát bude vzhledem k rozsahu obsahu třeba zvolit. Pokud si nevystačíte s letáky s jednostranným potiskem, můžete jakýkoliv formát od nejmenší A5 nechat potisknout oboustranně. Případně zvolte leták skládaný, který je pro tento účel více než vhodný. Kromě standardní povrchové úpravy si pak můžete nechat své letáky zušlechtit matnou či lesklou folií nebo kombinací jedné z těchto folií a parciálního UV laku.
Představte kvality svého města turistům na zlatém podnose
Nezapomínejte ani na kvalitu informačního obsahu. Pochlubte se všemi zajímavými místy a kulturními, historickými i architektonickými skvosty ve vašem městě a přilehlém okolí. O každém z nich se ale pokuste zmínit pouze ty nejdůležitější a nejzajímavější informace. To proto, aby měli výletníci stále co objevovat, ale i z toho důvodu, aby jejich pozornost nedošla konce už po přečtení popisu prvních několika atrakcí. Informační turistický leták má jednoduše informovat, nikoliv odvyprávět celý příběh daného místa.
Zaměřte se také na jednotlivé skupiny turistů, jako jsou senioři, trampové, cyklisté, rybáři, rodiny s dětmi či mladí lidé, kteří k vám míří spíše za zábavou kulturního typu, nežli kvůli muzeím či prohlídkám hradních expozic. Turisté rovněž ocení i tip na výtečnou restauraci, koupaliště nebo aquapark, možnosti dopravního spojení, půjčovnu kol, číslo na lokální taxi službu, mapku města s vyznačenými turistickými body nebo doporučení na příjemné a finančně dostupné ubytovací zařízení, které bude pro jejich toulky po okolí sloužit jako výchozí bod. V letáku by si jednoduše každý měl najít něco, co ho okouzlí a motivuje vaše město navštívit.
- HUAWEI chytré hodinky: Průlom v oblasti zdraví a wellness
- Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou
- Co je to hromadný extrém? Na jakých faktorech to závisí?