Dům umění města Brna - výstavy, březen 2016

Dům umění města Brna, Malinovského náměstí 2, 602 00, Brno
Pokladna, předprodej vstupenek, tel.: 515 917 572
Otevřeno: út - ne  10 - 18 hodin
www.dum-umeni.cz

Milan Houser
Barvometrie
milanhouserVýstava předního českého a brněnského umělce Milana Housera (*1971) přinese jednak aktuální sondu do Houserova současného myšlení v oblasti malby, jednak určitým způsobem zhodnotí jeho tvorbu za poslední desetiletí. V průběhu uplynulých let se odehrávala v mnoha podobách, od malby, objektu a sochy po instalace, avšak médium malby bylo vždy její nosnou platformou. U Housera je zjevné silné zaujetí kvalitami samotné barvy, laku a vyzněním čistých barevných ploch. Koncepce výstavy vychází z možností výstavního prostoru, jeho architektury, zrcadlením v mnoha polohách lesklých a lakovaných mono ploch. V centru výstavy bude dominance barvy, barviva, jejich analýza a jejich spojení s vrchním světlem budovy, čímž vznikne ojedinělý „color house“.
9. 3. 2016 – 1. 5. 2016
(1. patro)

V hlavě architekta
Kraus – Sládeček
David Kraus (*1970, Zlín) a Svatopluk Sládeček (*1969, Praha) jsou architekti, kteří patří mezi solitérní, obtížně zařaditelné tvůrce. Tuto pozici si získali jednak díky stavbám, nekonvenčnímu uvažování o architektuře nebo i strategiím, které uplatňují při prosazování svých názorů na architekturu. K jejich osobnímu sblížení došlo až v době, kdy se každý z nich mohl pochlubit celou řadou realizací. Přestože každý z nich má odlišný výchozí bod, od kterého se jejich cesta k architektuře ubírá, v architektonické práci je spojuje celá řada shodných rysů. Názorová blízkost je také motivem jejich setkání ve výstavním prostoru, ve kterém každý z nich realizuje objekt, jenž slouží jako základ pro interpretaci toho druhého. Objekty jsou oboustrannou sondou do hlavy architekta, která odhaluje motivy a inspirační zdroje, o které se každý z nich opírá.
9. 3. 2016 – 1. 5. 2016
(Procházkova síň)

Robert V. Novák
ALBVM
Autor je známý především svou produkcí z oblasti grafického designu, současně také fotografuje - ve výstavních síních se jeho práce objevují od devadesátých letech. Černobílé fotografie R. V. Nováka inklinují k jednoduchosti, důležitou roli v nich sehrává světlo, které často zastírá konkrétnost motivu a naopak akcentuje jeho poetiku a mnohovýznamovost.
Autor vnímá fotografii jako autonomní fotografický obraz, volně související s výchozím motivem. Koncepce výstavy reaguje na prostředí, kde jsou fotografie prezentovány – projekty R. V. Nováka vznikají pro konkrétní prostor, aby s ním souzněly a vzniklo tak propojení fotografické interpretace neopakovatelných světelných a prostorových dispozic.
9. 3. 2016 – 1. 5. 2016
(Galerie Jaroslava Krále)

Jaromír 99
Nechte mě tady!
jaromir99Výtvarná tvorba Jaromíra Švejdíka alias Jaromíra 99 je známá široké skupině komiksových fanoušků a v posledních letech nejen jim. Od chvíle, kdy se komiks o Aloisi Nebelovi stal generační filmovou legendou, znají obrysy jeho práce i lidé, kteří běžně nenavštěvují galerie a výstavní síně. Technikou kresby a počítačové grafiky pak Jaromír 99 vytváří komiksy, mezi něž patří úspěšný Alois Nebel (Labyrint, 2008), který v podobě stejnojmenného filmu získal i Evropskou cenu pro nejlepší animovaný film v Berlíně a Českou republikou byl nominován na Oskara, dále Zámek Franze Kafky (Labyrint, 2013) a aktuálně pak komiks Zátopek (Argo/Paseka, 2016), který by měl být vydán v době konání výstavy.Těžištěm brněnské prezentace by měla být díla vycházející z autorových komiksových knih a jeho ilustrací, a také ukázky z volné tvorby, která dnes čítá stovky volných prací na papíře. Dohromady tvoří ucelený a široký soubor, který představuje svět s jasnými obrysy i výraznými hrdiny, svět pojednaný originálním, neopakovatelným a jasně rozpoznatelným výtvarným jazykem.

Jaromír 99: „Nechte mě tady, nic neřeknu! je parafráze věty ze starých partyzánských filmů, kdy vyčerpaný hrdina při řechodu hor sděluje kamarádům, že už nemá sílu. Pro mě má ta věta význam ve smyslu, že už jsem našel svůj styl i svoje místo a že se už nemíním hnát za novými objevy. Leč pronásledovatelé se blíží a příběh ještě není u konce, tak uvidíme...“
10. 2. – 19. 3. 2016
(DŮM PÁNŮ Z KUNŠTÁTU, 1. patro)

Jan Krtička
Zvuková instalace
Jan Krtička (*1979) se ve své práci pohyboval dlouho na hranici sochařského objektu a instalace. Podstatný pro něj
byl prostor a kvality materiálu a snažil se nabídnout divákovi intenzívni zkušenost prožitku místa. V poslední době ho zajímají možnosti dokumentace díla, hledá způsoby kódování a přenosu informace o uskutečněné situaci, nebo procesu: manipuluje fotografie ze svého portfolia, nebo je nahrazuje slovním popisem, který poté prezentuje ve formě nahrávky. V posledním období se zaměřuje na přepis vizuálních podnětů do zvukové formy (nevizuální). Je reprezentantem generačních přístupů ke vztahům vizuálního obrazu, hudby, zvuku a času.
10. 2. – 19. 3. 2016
(G99)


Lema Clinic úspěch ocenění globální cenou

Kvalita zdravotní péče a hodnota poskytovaná pacientům jsou měřeny nejen úspěchem nabízených léčebných metod, ale také pověstí v odvětví. Lema Dental Clinic zaznamenala mimořádný úspěch získáním ocenění „Nejlepší zubní klinika v Evropě“ v roce 2023. Nacházející se v srdci Istanbulu, Lema Clinic obdržela toto prestižní ocenění jako důkaz svých vysokých...