VUT

Nové Audi A3 – inovace se stylem

Brno, 27. listopadu 2012 - Automobilka Audi vytvořila v roce 1996 s modelem A3 segment prémiových kompaktních vozů. Nyní přichází na start třetí generace úspěšné modelové řady. Atraktivní třídveřová karosérie s délkou 4,24 metru se může díky technologii lehké konstrukce Audi ultra pochlubit nízkou hmotností.

V porovnání se svým předchůdcem je nové Audi A3 až o 80 kilogramů lehčí. Harmonicky nastavený podvozek se vyznačuje sportovní charakteristikou. Motory jsou výkonné a zároveň mimořádně úsporné, v interiéru vládne atmosféra stylové dynamiky. Co se týče asistenčních, informačních a zábavních systémů, nabízí nové Audi A3 portfolio technologií, které definují nová měřítka v tomto segmentu.

Design dává jasně najevo sportovní charakter nového Audi A3. Ostré hrany a linie rozdělují napjatě klenuté plechové plochy. Rozvor vzrostl na 2,60 metru při vnější délce, která zůstala na úrovnipředchůdce, a střešní sloupky C jsou skloněné podobně jako u kupé. Přídi dominuje pro vozy značky Audi charakteristická maska chladiče Singleframe. Audi dodává na přání světlomety xenon plus včetně světlometů LED pro denní svícení a v tomto případě jsou i zadní světlomety osazeny světelnými diodami. Později nabídku rozšíří světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce, což bude premiéra v segmentu kompaktních vozů. Přísně dodržovaný princip lehké konstrukce Audi ultra vedl k tomu, že nové Audi A3 1.4 TFSI váží pouhých 1 175 kilogramů, což je výrazně méně než u konkurence. Přední blatníky a kapota motoru jsou vyrobeny z hliníku a ve struktuře karosérie jsou hojně zastoupeny oceli nejvyšších stupňů pevnosti společně s ocelovými komponenty tvářenými za tepla včetně tvrzení.

03-Audi_A3-02
Kompletně nově uspořádaný interiér modelu Audi A3 okouzlí posádku zdánlivě se vznášející přístrojovou deskou s horizontálními liniemi, nedostižnou kvalitou materiálů a zpracování, jakož i jasnou ergonomií. Mezi další nepřehlédnutelné prvky v interiéru patří čtyři kulaté výdechy ventilační soustavy, elegantní ovládací panel sériově dodávané klimatizace a přístrojové vybavení. Barevný displej informačního systému řidiče v sériové výbavě linií Ambition a Ambiente prezentuje provozní údaje ve vysoce detailně zpracovaném 3D zobrazení. Elektricky výsuvný monitor MMI, který má v nejvyšší verzi úhlopříčku sedm palců, je tenký jen jedenáct milimetrů. Nová elektromechanická parkovací brzda vytvořila na konzole středového tunelu místo pro terminál na přání dodávaného ovládacího systému MMI. V plné verzi systému MMI navigation plus, včetně MMI touch, má horní strana otočného tlačítka podobu touchpadu, což je další inovace na poli ergonomie. Řidič může zadávat písmena a číslice prstem stejně jako ve vozech Audi vyšší třídy. Audi dává zájemcům o novou modelovou řadu A3 na výběr výbavové linie Attraction, Ambition a Ambiente, nabízející zákazníkům charakter vozidla podle jejich přání. Designéři vyvinuli pro všechny varianty atraktivní barvy a materiály. Zákazníci si mohou zvolit také mnoho sportovních a komfortních prvků výbavy na přání, včetně systému adaptive light, podvozku magnetic ride a panoramatického skleněného střešního okna.

03-Audi_A3-03
Další oblastí techniky, v níž nové Audi A3 posiluje svou vedoucí pozici, jsou nové, vysokovýkonné asistenční systémy. Nabídka zahrnuje adaptivní tempomat adaptive cruise control na bázi radaru, Audi side assist, Audi active lane assist, rozpoznávání dopravního značení, parkovacího asistenta a bezpečnostní systém Audi pre sense basic. Podobné portfolio nedokáže nabídnout žádný konkurent. Také v oblasti informační a zábavní techniky postavené na inovativním modulovém konceptu existuje celá stavebnice komponentů. Mezi ně patří zvuková aparatura Bang & Olufsen a MMI navigation plus. Jejich ideálním doplňkem je zařízení autotelefon bluetooth online včetně hotspotu WLAN, který umožňuje spolucestujícím za jízdy přístup k internetu. Řidiči přináší tento systém individuálně přizpůsobené online služby nabízené pod hlavičkou programu Audi connect.

03-Audi_A3-04
Zákazníci budou mít zpočátku na výběr ze dvou zážehových motorů 1.4 TFSI (90 kW / 122 k) a 1.8 TFSI (132 kW / 180 k) a dvou vznětových motorů 1.6 TDI (77 kW / 105 k) a 2.0 TDI (110 kW / 150 k). V lednu 2013 je doplní další dvě zážehové jednotky, vstupní 1.2 TFSI (77 kW / 105 k) a pokroková 1.4 TFSI CoD (103 kW / 140 k) s vypínáním válců. Všechny motory se dodávají buď s mechanickou převodovkou, nebo s dvouspojkovou převodovkou S tronic. S výjimkou provedení 1.8 TFSI S tronic quattro je hnací síla přenášena výhradně na přední kola. Motory jsou mimořádně úsporné, což dokládá rozpětí průměrné spotřeby od 3,8 do 6,6 l / 100 km.

03-Audi_A3-05

Základním předpokladem pro vynikající jízdní vlastnosti je vyspělé zavěšení kol a citlivé řízení s posilovačem vybaveným vysoce účinným elektromechanickým pohonem. Do stabilizačního systému ESP je integrována elektronická uzávěrka předního diferenciálu, díky níž je průjezd zatáčkou na hranici fyzikálních limitů ještě plynulejší a bezpečnější. Řidič si může zážitek z jízdy přizpůsobit vlastní potřebě prostřednictvím systému Audi drive select, jenž je dodáván na přání, nebo sériově u linie Ambition, který mění po stisknutí tlačítka charakteristiku důležitých komponentů, jako je řízení, pedál plynu a převodovka S tronic. Systém zahrnuje také na přání dodávané adaptivní tlumiče využívající technologii Audi magnetic ride. Průměr kol sahá od 16 do 18 palců.

Nové Audi A3 si můžete otestovat a prohlédnout již nyní u Porsche Brno, Řípská 13a, Brno-Slatina, www.audivbrne.cz.

Karel Matoušek

Vyšlo v Brno Business & Style


Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit