3DConnexion

Nejusměvavější nemocnice na jižní Moravě? Ta vojenská v Brně!

Brno, 22. ledna 2018 - Vojenská nemocnice Brno se stala jihomoravskou vítězkou ve zvláštní kategorii rozsáhlého průzkumu Nemocnice pro život. Hodnotilo se v ní, jak často se personál usmívá na pacienty, a také úroveň bezpečnosti. Na druhém místě v Jihomoravském kraji skončila Nemocnice Boskovice a na třetím Úrazová nemocnice v Brně. Na jižní Moravě bylo přitom hodnoceno celkem 155 nemocnic.

„Na efektivním léčebném procesu se skutečnost, jak se hospitalizovaný pacient cítí, podílí velmi markantně. Důvěra, že se léčí v přátelském a profesionálním prostředí, je klíčovou záležitostí,“ říká Martin Kuncek, člen vedení skupiny B. Braun CZ/SK, která byla partnerem průzkumu.

Do celostátního průzkumu se v uvedené kategorii zapojilo téměř 100 nemocnic a hlasovalo v něm 53327 hospitalizovaných pacientů a přes 7 000 zdravotníků. Zvláštní kategorie Nemocnice pro život nahradila loňskou Nejusměvavější nemocnici. Do výsledku byla ale tentokrát zahrnuta nejen vstřícnost a vlídnost personálu vůči pacientům, ale i skutečnost, jak se cítí sami zaměstnanci. V celorepublikovém součtu vyhodnotilo více než 60 % zdravotníků jako bezpečnostní riziko pro výkon svého povolání práci přesčas a přetěžování. Dále jmenovali syndrom vyhoření, agresivitu pacientů nebo jejich příbuzných a možnost nákazy. K eliminaci dalších rizik pak označili jako potřebné kontinuální odborné vzdělávání.

„Ocenění nám udělalo velikou radost a je pro nás i výzvou do budoucna. Důvodů k získání tohoto ocenění je samozřejmě několik. Hlavním důvodem jsou určitě kvalitní zaměstnanci. V tomto ohledu bych chtěl zdůraznit to, že vedení nemocnice dlouhodobě akcentuje spokojenost zaměstnanců jako základní strategický pilíř. Reálné kroky v tomto ohledu nám pak umožňuje zřizovatel, kterým je Ministerstvo obrany. Jedná se především o racionální a věcný přístup představitelů resortu při řešení jednotlivých problémů,“ říká ředitel Vojenské nemocnice Brno Antonín Vodák.

Anketní otázka pro respondenty zněla: „Jak často se personál nemocnice při komunikaci s Vámi usmívá?“ Ti své odpovědi vybírali z následujících možností: velmi často – často – méně často – nikdy. Zdravotníci se v anketě zase soustředili například na skutečnost, jakou mají možnost seberealizace, jak dobře se jim spolupracuje s kolegy a nadřízenými nebo jak sami hodnotí bezpečnost pacientů v nemocnici.

„Průzkum byl velmi komplexní. Spokojenost pacientů se spokojeností personálu přímo souvisí. Navíc všechna zařízení, která se průzkumu účastnila, získala cennou zpětnou vazbu. Předpokládám, že se všude stane podnětem, jak kvalitu poskytované péče dále zvyšovat,“ uzavírá Martin Kuncek.


Související články:

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

upoutavka-restaurace3-FIN

prehled_vinotek_v_Brne3-FIN